Hypnosis Negative – three corners (2022)

Kui sa arvad, et su mütsil on kolm nurka, siis mõtle uuesti. Eesti-kanada duo Hypnosis Negative andis sel suvel välja digitaalse albumi „three corners”, mis paigutab kuulaja pärimusliku tantsumuusika elava ja põleva triangli keskele.

Kui sa arvad, et su mütsil on kolm nurka, siis mõtle uuesti. Eesti-kanada duo Hypnosis Negative andis sel suvel välja digitaalse albumi „three corners”, mis paigutab kuulaja pärimusliku tantsumuusika elava ja põleva triangli keskele.

★★★★★

Kõige paremini kirjeldab seda kooslust nende enda mõiste trance dance music – nad taotlevad transsi, selles musitseerimist ja liikumist. Plaadi tuumaks on lood kahelt poolt Atlandi ookeani ning Katariina Tirmaste ja Robert Alan Mackie on sidunud need kokku nii, et sõlmekohti pole tundagi. Kambas teeb kaasa ka löökpillimängija Juan de la Fuente Alcón ning kolmekesi luuakse mõnus lineaarsus – muusika on läbipaistev ja nauditav ning just sellisest lähenemisest ansamblimängule ei saa kunagi küll. Kuulaks justkui kellegi vestlust pealt, ainult et sõnu ei erista ja jutt ajab tantsima – nähtamatu käsi painutab liigeseid ja lükkab toolilt püsti, et toas ringi tammuda.

See koosseis esines ka tänavusel Viljandi pärimusmuusika festivalil (löökpillidel Tõnis Kirsipu) ja oli rõõm näha, kuidas saalitäis rahvast tantsuhüpnoosiga kaasa läks. Õigupoolest ongi ju impulss elavalt muusikult ja teiselt põrandal liikujalt see, mis lisab tantsule sotsiaalse mõõtme. Nii on ka albumi „three corners” viimast träkki vürtsitatud tantsiva inimese kingaklõbinaga ning esimesele loole lisatud (tundub, et spontaanselt salvestatud) kirikukellasid – helisid, mis tuletavad meile meelde seda, kuivõrd see (ja iga teine) muusika on lihtsalt üks osa elust ja ruumist. Plaadile salvestatud flöödi-, parmupilli- ja viiulilood võiksid kõlada veelgi pikemalt, kuid paratamatult tuleb albumile fikseerimiseks määrata neile vestlustele algus- ja lõpp-punkt.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Meisterjaan – Millest mõtleb vaikija (2022)

Meisterjaan – Millest mõtleb vaikija (2022)

Meisterjaani uusima helikandja keskmes on püüd liita senine mitmekülgne, episooditi muutuva iseloomuga looming kokkukõlavaks tervikuks.
Lonitseera – Tapeet (2022)

Lonitseera – Tapeet (2022)

„Alguses oli klaver, pärast oli luule. Või vahet polegi,” tutvustab end Lonitseera, laulja-laulukirjutaja projektist välja kasvanud ansambel, kes on jõudnud kuulajateni oma debüütalbumiga „Tapeet”.
Jaan Pärn ja Pahad Seemned – Praktiliselt valmis (2021)

Jaan Pärn ja Pahad Seemned – Praktiliselt valmis (2021)

Jaan Pärn ja Pahad Seemned iseloomustavad end järgmise lausega: „Kasvasime üles hullumeelsete 90. aastate Tartu Ülikooli geograafide matkalõkete suitsus, keldrikõrtsides ja kultuurimajade lavadel.”
Müürileht