Tuulikki Bartosik – Playscapes (Efni Records, 2022)

Tuulikki Bartosiki kolmas sooloplaat peegeldab autori elu- ja loometeel läbitud olulisi paiku – mängumaid!

Tuulikki Bartosiki kolmas sooloplaat peegeldab autori elu- ja loometeel läbitud olulisi paiku – mängumaid!

★★★★★

Ehkki tuntud akordionistina, on ta maastikud avaramad, manatud looritatud efektipedaalide abiga õhkjasse elektroonilisusesse. Nende helid jõuavad meieni kaikuva kajana kusagilt kaugelt.

Just see müstiline tunnetus, eleegilisem toon ja väljapaistev produktsioon on uue helikandja enim kõrvatorkavateks erinevusteks võrdluses eelkäijaga „Torm veeklaasis”. Soovimatus kõlastada albumit pelgalt stuudiokontserdiks ja koostöö Sander Möldriga on olnud ses vallas igati tulemuslikud. Lugudes leidub taas välilindistustelt kogutud olmehelisid metsahäältest metroomürani. Ka katsetused muude pillidega on senisest tugevamalt esil. Avapala „Robertsfors” on oma hüpnootilisuses, mille loovad koos väikekannel, ümin ja rootsi keel, selle uue kõla briljantne sissejuhatus. Puhuti meenub kuulates Maarja Nuudi hilisem looming.

Vana-Võromaa juurtega, hiljem Soomes ja seejärel Rootsis kodunenud Bartosiki „latv” ulatub Suurbritannia ja Jaapanini. Samas erineb autori helikeel albumi Põhjala-välises sektsioonis tuntavalt. Tsükliliselt kerivast „響き Hibikist” õhkub teatavat kõhedust ja ka „London” ei tundu oma intensiivsuses üleliia õdus. Kodused maastikud, olgu neiks „Sundbyberg” või Liivimaa kubermangu alla kuulunud Lõuna-Eesti („Livland:Suusilm”), on hulga rahulikumad. Natuurilt mõtlike, sageli magusmõrult nostalgiliste palade vahele pakub helgemat vaheldust mõne hüva indie-mängu helitausta meenutav „Stockholm”.

„Playscapesi” helipilt on küps, varasemast küllasem. Ja on kiiduväärt, et ajal, kui akordion ja tema sugulaslõõtsad on üha menukamad, ei ole üks nende peamine populariseerija pilli rahuloluga varna riputanud, vaid jätkab nüüd selle mänguviiside uutmisega.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Eelkuulamine: Tuulikki Bartosik „Playscapes”
Foto: Alice Whitby
Fotod: Alice Whitby
6 min

Eelkuulamine: Tuulikki Bartosik „Playscapes”

14. jaanuaril näeb ilmavalgust muusiku ja helilooja Tuulikki Bartosiki kolmas stuudioalbum „Playscapes”. Plaat räägib muusikule sügava mulje jätnud kogemustest erinevates maailma paikades ning tähistab Bartosiki jaoks ka murrangulist helimuutust, luues oma põhiinstrumendi akordioni jaoks uue territooriumi.
Tuulikki Bartosik – Torm veeklaasis  (Playing With Music, 2019)

Tuulikki Bartosik – Torm veeklaasis (Playing With Music, 2019)

Viimased aastad on heliloojal ja akordionistil Tuulikki Bartosikil olnud väga aktiivsed: ta on väljastanud erinevate koosseisudega või sooloprojektidena plaate ja andnud edukaid kontserte üle maailma.
Lonitseera – Tapeet (2022)

Lonitseera – Tapeet (2022)

„Alguses oli klaver, pärast oli luule. Või vahet polegi,” tutvustab end Lonitseera, laulja-laulukirjutaja projektist välja kasvanud ansambel, kes on jõudnud kuulajateni oma debüütalbumiga „Tapeet”.
Müürileht