Kiirkohting: Theodor Sink

Järgmisel teisipäeval, 17. oktoobril toimub Alexela kontserdimajas kaasaegse klassikalise ja elektroonilise muusika hinnatud kujundaja Nils Frahmi kontsert. Õhtu juhatab sisse ERSO „Audiospaa” erikava tšellisti Theodor Singi ja elektronmuusiku Tammo Sumera esituses. Uurisime Singilt, milline on tema esinemisfilosoofia ning suhe Frahmi loominguga.


Järgmisel teisipäeval, 17. oktoobril toimub Alexela kontserdimajas kaasaegse klassikalise ja elektroonilise muusika hinnatud kujundaja Nils Frahmi kontsert. Õhtu juhatab sisse ERSO „Audiospaa” erikava tšellisti Theodor Singi ja elektronmuusiku Tammo Sumera esituses. Uurisime Singilt, milline on tema esinemisfilosoofia ning suhe Frahmi loominguga.

Foto: Kaupo Kikkas

Oled öelnud, et ei harrasta laval olles mõtlemist ja kaod mängimise sisse ära. Kas see on hea või halb ning kuidas sellisesse seisundisse jõuda?

Arvan, et see on ehk see seisund, mille poole püüdlevad enamik muusika ning spordi alal tegutsejaid, nn zone, mis tekib kahe teguri – ettevalmistuse ja keskendumise koostööl. Kindlasti ei tähenda see seda, et ajutegevus sootuks peatuks, vaid pigem tehtud töö ja enda võimete usaldamist piisavalt, et saaks olla laval maksimaalselt selles rollis, mida antud teos nõuab. See omakorda annab mulle vabaduse mitte mõelda, mis (või kas) tuleb ja lihtsalt reageerida sellele, kuhu muusika vool mind parasjagu viib ning lasta end heas mõttes üllatada. Kas see hea või halb on – ei oska kommenteerida, kuna iga inimene vajab oma meetodit. Tean vaid, et see on minu jaoks parim variant. 

Milliseid emotsioone tahad sa publikus tekitada? 

Ei saaks nimetada ühte emotsiooni, teisi välja jätmata. Ehk igatsen olla enda, muusika ja publikuga üks elusolend. Nii et kõik tunneksid end üksteises ära, kasvõi hetkeks. Muusika on ju selleks, et kõneleda nimetamata tunnetest, kogemustest. Arvan, et kõigil on hinges mingi salajane sopike, mis igatseb samuti äratundmist ja hoolt. Selleni ma jõuda tahakski.

Nils Frahmi kontserdi avab sinu ja Tammo Sumera esituses kolm heliteost: Missy Mazzoli „A Thousand Tongues”, Steve Reichi Cello Counterpoint” ja Jacob TV „Grab It”. Miks just need teosed? 

Lisaks suurele privileegile Nils Frahmi kontsert sisse juhatada, oleme Tammoga seal ka ERSO Audiospaa „saadikutena”, et tutvustada publikule osa selle sarja arsenalist, milleks ongi need kolm eripalgelist lugu. Kõik neist on koosseisus: sooloinstrument pluss elektroonika (Jacob TV puhul ka visuaal), mis pakuvad võimalust näidata süvamuusikat natuke teise külje alt ning kindlasti sobivad ka Frahmi enda helilõuendit ette valmistama.

Milline on sinu side Nils Frahmi loominguga? 

Kui sain esmalt pakkumise sellest kontserdist osa võtta, läksin kohe Spotifysse. Enda suureks rõõmuks avastasin, et ta looming on juba iidsest ajast mu esitusloendis ja oligi hea võimalus mälu värskendada. Olen ise suur elektroonilise muusika fänn, nii et ootan väga võimalust teda live’is kuulata ja näha, kuidas ta oma ägedate instrumentide peal maagiat teeb!

Üritus Facebookis

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kuidas varastada muusikateost?
ERSO kontserdi „Stereo Is King!” proov techno-klubis HALL. Foto: Ken Mürk / ERR / Scanpix
ERSO kontserdi „Stereo Is King!” proov techno-klubis HALL.
7 min

Kuidas varastada muusikateost?

Kuigi eristused stiilide vahel on praegusel ajal üha enam kuhtumas, jookseb levi- ja nüüdismuusika vahelt endiselt läbi nähtav niit. Kas üks muusika saab olla rohkem muusika kui teine?
Tõukejõud: Kärt Ruubel
Foto: Kaupo Kikkas
3 min

Tõukejõud: Kärt Ruubel

„Tõukejõud” on rubriik, mis tutvustab inimesi, kes tegutsevad muusikaga seotud elualadel. Seekord räägib oma töö eripäradest pianist ning ERSO maine- ja kommunikatsioonijuht Kärt Ruubel.
Taavi Tulev – Äike / Thunder (2023)

Taavi Tulev – Äike / Thunder (2023)

Kuidas analüüsida 2017. aasta augustikuus Vilsandil helisse salvestatud äikesetormi?
Müürileht