Andres Lõo – The Feeling (Phantom Platform, 2019)

Muusik ja produtsent Andres Lõo tuiskab ambient’i-rännakutelt otse klubipimedusse, sünteesides kokku autoripopi ja tumeda funktsionaalse biidi.

Muusik ja produtsent Andres Lõo tuiskab ambient’i-rännakutelt otse klubipimedusse, sünteesides kokku autoripopi ja tumeda funktsionaalse biidi.

★★★★☆

Üllataval kombel ei näe kuigi palju selliseid autoripopiplaate, mis põimiksid häbitult klubienergiat ja nakkavaid popmeloodiaid. Õnneks on meil Eestis kohe võtta üks sarnane näide Mart Avi kujul – „The Feeling” astubki Aviga üpris sarnast sammu. Siin on samasugust läbilõikavat androgüünset vokaali, kuid taustad ei loo tema puhul mitte niivõrd terviklikku maailma, vaid kontekst ja meeleolu tekivad hullumeelsest rähklemisest. Lugu „Last Night” võiks olla kosmose-grime, kui Wiley tulistaks sinna peale vihast riimi, aga Lõo huilgab hoopis kaootilisi fraase. Tervik on veider, aga erakordselt köitev.

Kui tema biidid – vähemalt mõneks hetkeks – rahuneda suudavad, siis võib näha sarnasusi ka Moodymanni, Galcher Lustwerki või Channel Tresiga. Andres Lõo ei ole kuskilt otsast räppar, kuid tema vokaalis on samasugust laiska ükskõiksust. Ta küll huilgab ja veiderdab, kuid jääb mulje, nagu ta teeks seda lihtsalt hetkeemotsiooni ajel. Suudan isegi ette kujutada, kuidas ta ise nende biitide järgi tõmbles (või kui tahate peenemalt, siis tantsis) ning läks ka vokaalselt lihtsalt vooluga kaasa. Oskus usutavalt laiskust teeselda on alati tugeva popmuusika tunnusjoon.

Uuel plaadil võib näha grammikest Luarvik Luarviku retroelektroonikast, Opium Flirti defineerimatutest konstruktsioonidest ja Faun Racketi hoogsusest, kuid samas ei ürita Andres Lõo ühtki oma varasemat projekti kopeerida. Ta on pidevas muutumises ja praegune helipilt on võib-olla isegi tema senise karjääri kõige huvitavam.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Faun Racket – Enter Projector (Vitamiin Loft Records, 2013)

Plaadiarvustus: Faun Racket – Enter Projector (Vitamiin Loft Records, 2013)

Kui eelmisel sügisel Kultuurikatlas toimunud Stalker Festivali kavast lugesin, et esmakordselt astuvad koos lavale Talis Paide ja Andres Lõo, olin kohe intrigeeritud. Ühest küljest oli see nii üllatav, sest mehi isiklikult lähedalt tundmata ei osanud…
Me ise loitsime endale tulevikku
„Päevauudised”. Autor: Peeter Laurits
12 min

Me ise loitsime endale tulevikku

Vaal Galeriis on 27. oktoobrini avatud Andres Lõo ja Peeter Lauritsa hübriidne näitus „Coming Soon – utoopiline eelmäng”, mis koondab endas fotoseeriaid, muusikat, helikunsti, videoid ja installatsioone ning käsitleb ühisteadvust ja inimese võrgustumist teiste eluvormidega.
Andres Lõo – Unemana (Phantom Platform, 2018)

Andres Lõo – Unemana (Phantom Platform, 2018)

Ambient on pretensioonikas žanr, mis võib ühes äärmuses olla lihtsalt ilus ruumitäide või emotsionaalselt laetud taustafoon, teises servas aga kõige kunstilisem abstraktsionism, mis nõuab kuulajalt täit tähelepanu ja avatud meelt.
Müürileht