Anett – Late to the Party (2022)

Anett astub oma teisel täispikal albumil „Late to the Party” mööda sarnast džässihõngulise souli rada nagu Amy Winehouse enda 2003. aasta debüüdil „Frank”. Eelkäijaga võrreldes vaoshoitult ja kikivarvul, aga siiski.

Anett astub oma teisel täispikal albumil „Late to the Party” mööda sarnast džässihõngulise souli rada nagu Amy Winehouse enda 2003. aasta debüüdil „Frank”. Eelkäijaga võrreldes vaoshoitult ja kikivarvul, aga siiski.

★★★★☆

Plaat on salvestatud kontserdisessioonina ja see vahetu olustik sobib Anetile hästi. Vokaal kõlab dünaamiliselt ja voolab sametiselt nii kõrgemas kui ka madalamas registris, põrgates siin-seal mõnusalt bassistesse sügavustesse („Little by Little” ja „Behind Those Eyes”). Maitsekale, kuid kohati igavalt turvalisele nüüdissouli kõlapildile lisavad tooni mängulised puhkpillivõõped („Wide Awake”), kasvavad ja vallanduvad kitarrikeerised („Behind Those Eyes”) ning ka üllatav põige reggae’sse palas „Paint Me a Sky”, mis tervikut ei lõhu ja millega Aneti mahedus sujuvalt suhestub. 

Anett ja Sander Mölder on osanud hoida järelproduktsioonis elava muusika võlu ja soojust ning helisid pole lämmatatud üleliigsete kellade-viledega. Nagu mainitud, on Aneti soulisaundis kuulda varasemast enam ka džässielemente, mis peegeldavad nii tema enda Elleri kooli džässvokaali eriala tausta kui ka plaadi kaaskirjutaja ja bändi seadja Heikko Remmeli kohalolu. Kuigi „Late to the Party” pole uuenduslik teerajaja ning plahvatuseks jääb puudu suuremast otsingukirest ja fantaasiast, pillub album siin-seal ka sädemeid ning püüab osavalt kuulaja oma meloodiliste konksude otsa. Oleme sellist muusikat varem kuulnud, aga mis siis? Kui tulemus on maailmaklassi tasemel küps ja ajatu tervik, mis avab end ilmselt kõige meeleolukamalt elava esituse vormis, kuid on kahtlemata nauding ka salvestatud kujul, siis kas ongi alati tarvis jalgratast leiutada? 

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Anett – Morning After (2020)

Anett – Morning After (2020)

Anett Kulbini mahedalt küps ja hingestatud vokaal ning tema loomingus peegelduv voolav ja vahetu nüüdissoul on mõjunud kohalike naisartistide ridades värskendava helisõõmuna. Kuigi mainitud elemendid on kohal ka tema debüütalbumil, jääb LP tervikuna loodetust lahjemaks.
Janno Trump Clarity Ensemble – Up North (2022)

Janno Trump Clarity Ensemble – Up North (2022)

Bassist ja helilooja Janno Trump oma uuel albumil järeleandmisi ei tee. Clarity Ensemble’i nimelise koosseisuga on leitud balanss akadeemilise tasakaalukuse, kaasahaarava tantsulisuse ja mõtliku lüürilisuse vahel.
Soulile renditud süda. Intervjuu Rita Rayga

Soulile renditud süda. Intervjuu Rita Rayga

Soullauljanna Lõuna-Eesti väikelinnast ei ole veel harjunud uhkete tiitlitega, millega teda kui artisti aeg-ajalt ehtima kiputakse. Praegu valmistab ta ette uut plaati, on õppinud looma helgemaid lugusid ning räägib, miks ta ei lähe kunagi klaveri taha hiti kirjutamise mõtetega.
Müürileht