Animal Collective – Painting With (Domino, 2016)

Kui Matisse istuks keset ülerahvastatud klubipõrandat ja maaliks midagi varvastega, ise samal ajal kananuudleid süües, kõlaks see täpselt nagu Animal Collective’i värskelt ilmunud kümnes täispikk „Painting With” – 41 minutit eriskummalist ning spontaanset maalimisseanssi.

Kui Matisse istuks keset ülerahvastatud klubipõrandat ja maaliks midagi varvastega, ise samal ajal kananuudleid süües, kõlaks see täpselt nagu Animal Collective’i värskelt ilmunud kümnes täispikk „Painting With” – 41 minutit eriskummalist ning spontaanset maalimisseanssi.

Seekord otsustas neo-psych-bänd astuda vanu jälgi mööda, uued tundevärvingud hõlmade vahel. Mitte midagi maastikku muutvat, lihtsalt lähenemisnurka vanadele kõladele on nihutatud. Kaja ja melanhoolia on maha võetud ning eelmiste plaatidega võrreldes on sätestatud muretu ja oma konkreetsuses kaasakiskuv kontseptsioon. Üle pika aja on Animal Collective’it taas kerge kuulata, tekitatud on võimalus sulistada popilike sündikõlade ning peosõbralike rütmide vahel, mis ei kisu küll väga tantsule (nii kaugele ei ole ka mindud) kui sõpradega neoonprillides albumikuulamisõhtuid korraldama.

Selle lapselikkuse, mänglevuse ning positiivsuse valguses võib iseloomustada plaadi tervikut kõige paremini, omistades talle hingamisfunktsiooni. Iga track on täis õhku ja liikuvust, ta ei sära oma singlitega – see ei ole mitte kardiogramm, vaid ühtne tervik, mis loob oma sujuvate üleminekutega ühelt loolt teisele justkui üksi muuseumis olemise tunde, kus külastajat ümbritsevad maalid voolavad laisalt põrandale. Jalgadega värvi laiali pritsides tekib 12 erineva arhitektuuriga pala täis päikselisi segusid ja mustreid, kord tuhmimaid, kord erksamaid, lubades naeratusel tulla maha alles koos värviga riietelt.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

DIIV – Is the Is Are (Captured Tracks, 2016)

DIIV – Is the Is Are (Captured Tracks, 2016)

Kvaliteetne dream pop Brooklyni tegusaima hipsteri sulest. Endine Darwin Deezi kitarrist Zachary Cole Smith, DIIVi loomejuht, tõi bändi kauaoodatud teise albumi letile ja tulem on päris suurepärane.
Tehnoloogiline Päike – Technological Sun  (Fantastic Planet, 2016)

Tehnoloogiline Päike – Technological Sun (Fantastic Planet, 2016)

Mihkel Kõrvitsa ja Evar Anvelti uus vinüül-väljalase seostub postapokalüptilise cruising-muusikaga, mida passib lasta vaid karmist kõlarist ja mitu korda järjepanu.
Djerro – Djerro plays musick (Eesti Pops, 2016)

Djerro – Djerro plays musick (Eesti Pops, 2016)

Djerro (Erkki Tero) uue plaadi puhul on tema enda sõnul tegu improviseeritud nüüdisvisioonidega kosmilise elektroonika ja ambient-muusika algusaegadest. Plaat on samal ajal ka miksteip, kus iga pala taga peituvad mõne tuntud looja (Brian Eno, Vangelis, Ariel Kalma jt) äratuntavad heliklipid.
Müürileht