Babyfather – Platinum Tears mixtape (2016)

Babyfather on Dean Blunti värskeim pseudonüüm. Ja Blunti loojanatuur juba on kord selline, mis keeldub andmast nii enda kui ka oma loomingu kohta selgeid vastuseid.

Babyfather on Dean Blunti värskeim pseudonüüm. Ja Blunti loojanatuur juba on kord selline, mis keeldub andmast nii enda kui ka oma loomingu kohta selgeid vastuseid.

Dean Blunt. Foto: Renee Altrov

Dean Blunt. Foto: Renee Altrov

Iseloomulik näide sellest võib olla tema viimase albumi „Black Metal” nimi, mille kohta ta väitis, et see ei tähendagi midagi. Ridade vahelt võiks see vastus olla aga midagi sellist, et kui sa sellest aru ei saa, siis ei ole mõtet küsida. Tema muusika ei ole loodud andma edasi ühte sõnumit või mõtet. See on mäng suuremate üksustega kui noodid. Ta ei järjesta harmooniaid, vaid emotsioone, episoode, kultuurikoode, viiteid popkultuurile, ning seda teeb ta loovalt ja huvitavalt.

„Platinum Tearsi” puhul saab juba esimestest sekunditest peale aru, et tegemist on Blunti territooriumiga. Neid kummalisi introid ja vahepalu tunneme juba albumilt „The Redeemer” – lühikesed viisijupid süntesaatoril, mis imiteerivad viiulit, tšellot, saksofoni ja ehk ka oreli kõlasid. Vahepeal tekkis lausa tunne, nagu kuulaks „Wikmani poiste” soundtrack’i.

See miksteip koosneb kaheksast loost, mille kohta võiks kasutada sõnu „hiphop” ja „geto-räpp”. Ma ütlen „võiks”, sest see kraam on igatpidi selle suhtes nihkes, mida ma olen harjunud hiphopiks pidama. Need on toored ja lõpuni viimistlemata 24 minutit, sest samaaegselt tekivad mõtted sellest, mida võiks lisada ja mida ära võtta. Kolmanda kuulamise ajal avasin näiteks arvuti trummimasina, et lindistust põnevamaks kruttida. Soovitan kuulata ja läheneda kuulatule mänguliselt – umbes nagu Dean Blunt seda teeks.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Galerii: Dean Blunt Kino Sõprus Live´il

Galerii: Dean Blunt Kino Sõprus Live´il

Dean Blunt, kes varemgi koos Inga Copelandiga Hype Williamsi nime all Eesti peopaiku suitsuloori alla on matnud ja oma helidega järgmisekski hommikuks veel aju värisema jätnud, tabas oma teatraalse etteastega just seda märklauda, mille Kino Sõprus live’i kontseptsioon üles on seadnud.
Benzokai – Identities Too Abstract (Baba Vanga, 2015)

Benzokai – Identities Too Abstract (Baba Vanga, 2015)

Esimesed sõnad, mis mul Baba Vanga albumi „Identities Too Abstract” kuulamisel pähe tulid, olid „ärevus”, „õud” ja „vangistus”. Kaks avalugu on klaustrofoobilisemad kui ülejäänud, kuid kohati jätab plaat ruumi ka hingamiseks.
Windom – Tart Tart (Pater Noster, 2016)

Windom – Tart Tart (Pater Noster, 2016)

Tõtt-öelda polnud mul aimugi, kelle või millega täpselt tegu on, kui seda arvustust kirjutama nõustusin. Sain vihjeks vaid nii palju, et mulle võib selline asi ilmselt peale minna, ja tõepoolest – läheb ja mitte vähe.
Müürileht