Deerhunter – Why Hasn’t Everything Already Disappeared? (4AD, 2019)

18. jaanuar 2019 oli üks oodatuimaid uue muusika reedeid: teiste seas paiskasid värske albumi letti James Blake, Future, Toro y Moi, Steve Gunn ja Deerhunter.

18. jaanuar 2019 oli üks oodatuimaid uue muusika reedeid: teiste seas paiskasid värske albumi letti James Blake, Future, Toro y Moi, Steve Gunn ja Deerhunter.

On raske öelda, miks kõik pole veel kadunud, kuid üks on kindel: kõik kaobki lõpuks! Kaotusvalu sai möödunud aasta lõpus tunda bändi ninamees Bradford Cox isiklikult, kui siitilmast lahkus ootamatult tema sõber ja Deerhunteri kauaaegne bassist Josh Fauver. „Why Hasn’t Everything Already Disappeared?” käsitlebki valu, ärevust ja tsivilisatsiooni viimaseid süngeid päevi. „No One’s Sleeping” on inspireeritud Suurbritannia poliitiku Jo Coxi mõrvast, „Plains” viitab varalahkunud James Deanile ning „Nocturne” vaatleb hauatagust elu.

Deerhunter on jõudnud faasi, kus kuulajat on raske millegagi üllatada, kuid kahtlemata on tegemist nende siiani kõige terviklikuma albumiga, mis kinnitab end nurgakivina bändi alanud popiajastul. Kolmekümne kuue minuti jooksul liueldakse muretult mööda psühhedeelse popi laineharja ja veidraid lo-fi-helisid. Tehakse ka vahepeatuseid melanhoolsetes rokkballaadides ning LP keskel kruvib hetkeks tempot maha veidi kentsakas ja kohati ebavajalik monoloogpala „Détournement”. Bradford Cox ise on nimetanud seda nende parimaks, kuid kindlasti pole tegemist Deerhunteri kõige huvitavama albumiga, ja detsembris oma 2019. aasta lemmikplaatidele mõeldes ilmselt „Why Hasn’t Everything Already Disappeared?” kohe meelde ei tule.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Deerhunter – Monomania (4AD, 2013)

Plaadiarvustus: Deerhunter – Monomania (4AD, 2013)

Tundub, et mitte ükski asi, mille Deerhunteri ninamees Bradford Cox ette võtab, ei jää puutumata veidrast geniaalsusest.
Holy Motors – pimeda aja bänd
Holy Motors (vasakult): Hendrik, Lauri, Eliann ja Andres. Foto: Tõnu Tunnel
Holy Motors (vasakult): Hendrik, Lauri, Eliann ja Andres.
9 min

Holy Motors – pimeda aja bänd

Holy Motorsi nime all tegutsev ansambel paistab silma oma melanhoolse ja psühhedeelse kõlaga, mida võiks võrrelda nii Slowdive’i kui ka Tamaryniga, kuid Eesti muusika piires neile heliliselt nii kergelt analoogiaid ei leiagi.
Mart Avi – Rogue Wave (2016)

Mart Avi – Rogue Wave (2016)

Mart Avi on teispoolsuse prints, kes istub muusikalaeka otsas, mille aarded on kõigile tasuta allalaaditavad. See ei ole mingi scam, aga tehingul on muidugi konks. See, mida Avi kuulajalt vastutasuks soovib, on totaalne lugudesse süüvimine ja majesteetlik meelekindlus – kõrvad tuleb täielikult muusika meelevalda…
Müürileht