DJ-ankeet: Artur Lääts

Müürilehe märtsikuine DJ-ankeet ja miksteip valmisid esmakordselt live-ettekandes meie sünnipäeval IDA raadios ning selle kohustuse panime Artur Läätse õlule. Artur on peoskeenes nii DJ kui ka produtsendina juba vana tegija, kes on väljastanud oma loomingut näiteks plaadifirma ja techno-peo MÜRK alt ning tegutseb selle ridades ka residendina. Eestis näeb Arturit plaate keerutamas pea kõigil suurematel techno-pidudel ning kopsakas kogemustepagas on andnud talle võimaluse astuda üles Marcel Dettmanni, DVS1, Norman Nodge’i, Blawani ja teiste välismaa nimede kõrval.

Müürilehe märtsikuine DJ-ankeet ja miksteip valmisid esmakordselt live-ettekandes meie sünnipäeval IDA raadios ning selle kohustuse panime Artur Läätse õlule. Artur on peoskeenes nii DJ kui ka produtsendina juba vana tegija, kes on väljastanud oma loomingut näiteks plaadifirma ja techno-peo MÜRK alt ning tegutseb selle ridades ka residendina. Eestis näeb Arturit plaate keerutamas pea kõigil suurematel techno-pidudel ning kopsakas kogemustepagas on andnud talle võimaluse astuda üles Marcel Dettmanni, DVS1, Norman Nodge’i, Blawani ja teiste välismaa nimede kõrval.

Artur Lääts. Foto: Ken Mürk

Debüüt: See oli 2010. aastal ja tegutsesin siis veel nime Glitchfxxx all. Andsin välja enda esimese reliisi „Fractions” ning tänu sellele sain mängida Leedus Kaunases peol nimega Terra-X. See oli illegaalne underground-üritus, mis toimus ühes mahajäetud teatrimajas.

Muusikas oluline: Techno puhul rütm ja bass ning kindlasti emotsioonid. Samuti suur jõuline helisüsteem, mis füüsiliselt liigutab.

Muusikas ebaoluline: Kõrged helisagedused. Need ajavad närvi. Pigem võiks muusika olla natuke tummisem.

Mida mängin: Lisaks techno’le veel elektrot, dub techno’t, house’i ja deep house’i, kuid oleneb peost. Öösiti mängin ikka tavaliselt techno’t, järelpidudel või kusagil mujal kõike muud ka, aga ikkagi elektroonilist. Pulti lähen tavaliselt puhta lehena, ette pole vaja midagi valmistada peale enda vaimse oleku.

Eredaimad mängumälestused: Arvan, et eredaimaid pidusid ei peagi otseselt mäletama. Parimad neist sõltuvad hetkest, vibe’ist ja tunnetest. Hetkes olemine on üldse naljakas asi, millele ei saa väga näpuga näidata, et näe, nüüd oleme nii. Kui sa lähed päriselt reivima ja muusika sisse, siis unustad kõik oma igapäevased probleemid ja tulevikumõtted ning lihtsalt oled. Naudid seda, mida võimas helisüsteem ja DJ sinu keha ning vaimuga teevad. Samuti peod, kus ei käida iga sekund telefonide ja kaameratega pildistamas ja filmimas; kui näed DJna puldi tagant, et kõigil on silmad kinni ja kehad liiguvad nagu plastiliin. Kutsun seda throwing body shapes’iks, need on kõige vägevamad momendid.

Kõige värskem mälestus on Milano moenädalalt, kus mängisin koos Micaela Saracenoga. Meie omavaheline koordinatsioon oli väga täpne. Otsustasime, et ei plaani oma setti Itaalia rõivabrändi Marios show’ks väga palju ette. Ainuke paika pandud asi oli meie omalooming. See oli väga teistsugune kogemus. DJ-pult oli suunatud catwalk’i poole ja sealt avanes mega vaade üle terve suure saali. Tantsijate asemel olid tõsiste nägudega modellid, kes sammusid tugeva kõnnakuga techno-muusika rütmis, ja pealtvaatajate pead käisid kaasa. See tekitas natuke segase, aga väga huvitava emotsiooni.

Lisaks sain kaks aastat tagasi mängida Berliinis klubis AVA. Närv oli päris suur, sest tegemist on ikkagi techno-pealinnaga. Seal oli umbes 500–600 inimest ja läks päris hästi. Pärast seda sain AVA residendiks ja mängisin seal kord kuus. Ka HALLis on hommikul täismajale väga mõnus mängida. Kuna astun seal üles päris tihti, siis tean, mis rahvas seal käib ja kes on need väga tõsised reivijad, kes kümme tundi järjest tantsivad. Nendega koos olles on muusikat valida alati väga emotsionaalne kogemus.

Lugu, mida mängiksin oma parima sõbra pulmas: 2Pac „Do For Love”. Vana kooli hiphop on ikka hea.

Koht, kus tahaksin kindlasti mängida: Ühes esimeses privaatpidude kohas 70ndatest – The Loftis New Yorgis. Mulle meeldiks mängida rohkem kuskil, kus on pime, väga pime, ainult võib-olla üks väike strobo ja väga suur helisüsteem, mis peksab rinda. Kohad, kus kellaaeg seisab.

Guilty pleasure: Caater.

Alt üles vaatan…: Neid on päris palju, aga toon välja mõned: Joris Voorn, Ben Sims, Planetary Assault Systems, DVS1, Marcel Dettmann, François Kevorkian, Ferenc E. van der Sluijs, Derrick May.

Viis klassikut:
Joris Voorn „Many Reasons”
Ben Sims „Feeling Acid II”
Perception & Mad Mike „Windchime”
Aril Brikha „Groove La Chord”
Planetary Assault Systems „Surface Noise”

Viis hetkekummitajat:
Population One „Rush Hour (Rolando rmx)”
Makaton „Words Are Free”
Jeroen Search „The One”
Luke Vibert „Jack”
Regis „Speak To Me”

Tehnilist: Enamjaolt kasutan nelja CDJi, aga olen ka vinüüle mänginud. Neid pigem siis, kui tuleb õige hetk.

Lõppsõna: Loodan, et see miksteip viib kuulaja väiksele teekonnale. Tuleb natuke house’i ja techno’t.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

DJ-ankeet: Tanel Mütt
Tanel Mütt. Foto: Hanna Samoson
Tanel Mütt.
4 min

DJ-ankeet: Tanel Mütt

Ajast, mil Tanel Müti nimi Tartu pidude line-up’ides esimest korda silma hakkas, on möödas umbes kaks aastat. Nüüdseks tundub, et mujalt kui plaadimängijate tagant või mõnd üritust organiseerimast teda ei leiagi.
DJ-ankeet: Madleen ja Luke Teetsov-Faulkner
Foto: Ken Mürk
4 min

DJ-ankeet: Madleen ja Luke Teetsov-Faulkner

Madleen ja Luke Teetsov-Faulkner on koos nii töös kui ka eraelus. Ühiselt majandatakse Sveta baari, veetakse kaht raadiosaadet – IDA raadios „Error! Error!” ja Raadio 2-s „Lost In Music” – ning keerutatakse plaate kõikvõimaliku stiiliga pidudel, olgu siis teemaks karneval, bassimuusika või…
Black Merlin – Kosua (Island of the Gods, 2018)

Black Merlin – Kosua (Island of the Gods, 2018)

„Kosua” on helidokument Black Merlini rännakust Paapua Uus-Guineas, kus ta salvestas ümbritseva subtroopika kihavust ja kohaliku hõimu traditsioonilisi laule, komponeerides neist albumi jagu eksootilist ambient’i.
Müürileht