DJ-ankeet: Marlene Leppänen

Nagu elus ikka, visati ka Marlene Leppänen ühel hetkel tundmatus kohas vette, nii et tuli teha endale paari nädalaga selgeks heeblid, biidimiksimine ja muud DJnduse põhitõed. Sündis DJ Dyke, kes on juhatanud oma muusikaga tantsupõrandaid nüüdseks enamikus Tallinna peokultuuri tulipunktides, rääkimata ebatraditsioonilistest ülesastumistest sellistes kohtades nagu Tartu raekoja plats. Stiililiste kriteeriumite pärast Marlene ei muretse, küll aga tuksub ta süda kiiremate rütmide ja tumedamate saundide suunas.

Nagu elus ikka, visati ka Marlene Leppänen ühel hetkel tundmatus kohas vette, nii et tuli teha endale paari nädalaga selgeks heeblid, biidimiksimine ja muud DJnduse põhitõed. Sündis DJ Dyke, kes on juhatanud oma muusikaga tantsupõrandaid nüüdseks enamikus Tallinna peokultuuri tulipunktides, rääkimata ebatraditsioonilistest ülesastumistest sellistes kohtades nagu Tartu raekoja plats. Stiililiste kriteeriumite pärast Marlene ei muretse, küll aga tuksub ta süda kiiremate rütmide ja tumedamate saundide suunas.

Foto: Leon Metsallik

Debüüt: HALLi Mesilas! Mõned sõbrad kutsuvad mind Dyke’iks ja kuna mu sõber Tigran arvas, et DJ Dyke oleks geniaalne nimi, kutsus ta mind ilma mingite oskusteta mängima Mesilas toimunud stand-up-üritusele. Olude sunnil sain baasteadmised selgeks kahe nädalaga. Juhtus muidugi paar tehnilist äpardust ka, aga miksipisiku sain sealt kätte.

Muusikas oluline: Mängulisus, tumedus ja mõnikord lüürika.

Muusikas ebaoluline: Üksluisus ja liigne eksperimentaalsus.

Mida mängin: Žanri kaupa on seda keeruline lahterdada. Mängin muusikat, mis paneb mul endal südame põksuma – tugev bass ja kõrgemad helid, mis annavad läbi tumeduse ka lootust. Leian muusikat igasse olukorda. Chill’imad indie-tüüpi lood ja miksid mõne resto õhtusöögi taustale, baaris tech house’i laadset põksu ja tantsupõrandal breakbeat’e, techno’t ja muud tumedamat.

Eredaimad mängumälestused: Tartu valgusfestivalil Al Paldroki perfokaga. Mängisin neljatunnise seti väga vinges bussis keset Tartu raekoja platsi. Nii tore oli saada energiat tänaval mööduvatelt inimestelt, teades, et keegi neist pole tulnud kindlale peole, et spetsiifilist muusikat kuulata.

Lugu, mida mängiksin oma parima sõbra pulmas: The Neighbourhood „The Shining”. Selle loo sõnad teevad mind alati väga emotsionaalseks, kuid väga ilusal moel.

„You’ve got a heart of gold
And mine is always broken
So I’ll just paint it chrome…
I just wanna shine with you, baby”

Just seda soovin oma parimale sõbrale, et ta saaks oma pulmapäeval särada. Lisaks on refrääni kitarriheli kõigile tuttava meloodiaga Frank Sinatra klassikust „I Love You, Baby”.

Koht, kus tahaksin kindlasti mängida: Ma ei oska väga ühestki kindlast kohast unistada, hindan iga venue’t, kuhu mind kutsutakse, ja meeldib lihtsalt vaibida sellega, mis on. Klubikeskkondades on kindlasti kõige toredam, seal tunnen, et võin mängida, mida süda ihkab. 

Guilty pleasure: Ma naudin seda, mida naudin, ilma piinlikkuseta. Võib-olla miski selline, mida ma hullult ei reklaami ja mis on klišee, on tähtede vaatamine rannas prutaga.

Alt üles vaatan: Oma kallile sõbrannale Micaela Saracenole. Tema stiil on mind DJ-maastikul märgatavalt mõjutanud ja ta on kindlasti kujundanud mind inimeseks, kes ma praegu olen. I love you. 

Viis klassikut:
BANKS „Lovesick”
The Neighbourhood „Cry Baby”
The Neighbourhood „Flowers”
Romy, HAAi „Lifetime” (HAAi’s Green Lamborghini Romix)
Benton „Like Peace”

Viis hetkekummitajat:
BANKS „Holding Back”
MIKA „Happy Ending”
Jesse „Puppy Love”
The Marías „The Mice Inside This Room”
Ernest Rareberrg „Show Me Your Body”

Tehnilist: Ei tasu üldse pablada üleminekute pärast. Kui sa ise naudid neid lugusid, mida mängid, siis edastad ka puhtalt sellega rahvale energiat, mis peegeldub tagasi, ja nii lood oma parimaid sette.

Lõppsõna: Muusika miksimist ei tasu võtta liiga tõsiselt, ära unusta nautida. Sama on eluga. 

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

DJ-ankeet: Karin Nahkur
Karin Nahkur. Foto: Sandra Mäesepp
Karin Nahkur.
3 min

DJ-ankeet: Karin Nahkur

Kuidas panna rahvas võimalikult eufooriliselt tantsima? Mängi neile näiteks võimalikult kiiret muusikat! Seda, kui kõrge on peoliste bpm’i-taluvuse lagi, testib Karin Nahkur, DJ-nimega CT Venom.
DJ-ankeet: noa
noa. Foto: Hendrik Lüüs
noa.
3 min

DJ-ankeet: noa

Tartu ja Tallinna peomaastikuga sina peal olijad on ilmselt sattunud nii mõnelgi korral kuulma askeetliku nimega noa ehk Kätlin Õuna DJ-sette. Igapäevaelus turunduse ja kommunikatsiooniga tegelevale Õunale ei meeldi iseend aga pjedestaalile sättida, mistõttu see ankeet on üks esimesi väljundeid, kus noa end ka sõnas lahti harutab.
DJ-ankeet: Micaela Saraceno
Micaela Saraceno.
4 min

DJ-ankeet: Micaela Saraceno

HALLi resident-DJna tuntust kogunud Micaela Saraceno on hoolimata noorest east teinud sooja mitmetele maailmas tuntud plaadikeerutajatele, nagu Efdemin, Polar Inertia ja Norman Nodge, ning mänginud plaate Berliini klubis Kater Blau ja isiklikku loomingut Milano moenädalal.
Müürileht