Eartheater – IRISIRI (PAN, 2018)

„IRISIRI” on ameerika artisti Alexandra Drewchini alias Eartheateri kolmas album. Eelkäijatega võrreldes liigub see mööda eksperimentaalsemat trajektoori, viies kuulaja kaugemale harjumuspärastest helimaastikest.

„IRISIRI” on ameerika artisti Alexandra Drewchini alias Eartheateri kolmas album. Eelkäijatega võrreldes liigub see mööda eksperimentaalsemat trajektoori, viies kuulaja kaugemale harjumuspärastest helimaastikest.

Kontseptuaalselt on plaat täis eripäraseid ideid tehnoloogiast ja seksuaalsusest. On selge, et tahetakse väljendada kindlameelselt midagi olulist, raputada kuulajat, kuid selgusetuks jääb, mis see siis täpselt on. Paolo Sorrentino filmis „La grande bellezza” on seik, kus peategelane intervjueerib performance-kunstnikku, kes eelnevalt peaga vastu seina jooksis. Küsides selle põhjuste kohta, selgub, et selle taga on mõned napakad ideed, aga peamiselt oma identiteedi eksponeerimine laiemale publikule. Albumit „IRISIRI” kuulates tekkis mul mitmeid sarnaselt humoorikaid hetki ja kahtlusi. Kui võtta eelduseks, et maailma kohta ei ole võimalik saada universaalseid vaatlejast sõltumatuid teadmisi, jääb sellest järgi hulk vaatlejatest sõltuvaid enesekirjeldusi. Kunstimaailma teiseneb see nii, et kavatsus tabada midagi huvitavat inimese kohta asendub isikliku identiteedi konstrueerimise ja eksponeerimisega.

Ühesõnaga, selle plaadi kuulamisel ei saa minna mööda artisti persoonist. See väljendub nii laulmisviisis kui ka sõnades ja kunstis, mis plaati saadavad ning kohati väsitavad ja nõutuks teevad. Kui see kõrvale jätta ning keskenduda muusikale, on tegemist väga hea asjaga. Erinevad elemendid kohtuvad siin ootamatutes suhetes, luues kõlasid ning atmosfääre, millel on ilu ning salapära. Kuuleme nii klassikale omaseid helikatkeid kui ka tantsumuusika tehislikke kõlasid, mis on komponeeritud nii, et see tõesti toimib. Helilise eksperimendina on see selles mõttes kindlasti õnnestunud teos. Rohkem kauamängivat „IRISIRI” sõnadesse tõlkida oleks väärtusetu, seda helilist küllust peab ise kogema.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Misha Panfilov Sound Combo – Planetarium 7” (Funk Night Records, 2015)

Misha Panfilov Sound Combo – Planetarium 7” (Funk Night Records, 2015)

Käesolev vinüül „Planetarium” on hea näide sellest, mida muusikakriitik Simon Reynolds nimetab retromaaniaks. Lühidalt öeldes on retromaania püüd uuesti üle teha või leida minevikust midagi uut.
Babyfather – Platinum Tears mixtape (2016)

Babyfather – Platinum Tears mixtape (2016)

Babyfather on Dean Blunti värskeim pseudonüüm. Ja Blunti loojanatuur juba on kord selline, mis keeldub andmast nii enda kui ka oma loomingu kohta selgeid vastuseid.
Vul Vulpes – Fusion of Horizons EP 12” (2016)

Vul Vulpes – Fusion of Horizons EP 12” (2016)

Mari-Liis Rebase sooloprojekti Vul Vulpes värske EP „Fusion of Horizons” on heliteos, mida ei saa geograafiliselt lokaliseerida. Jah, see on eesti artist ja eesti muusika aastal 2016, aga mida see väljendab, on pigem globaalse alternatiivse muusika trendid.
Müürileht