Fruit Express – No Secret (Sad Fun, 2023)

Kõike, mida on 30 aastat tagasi tehtud, saab uuesti teha. On ka asju, mida tehakse kogu aeg, näiteks kirjutab igal hetkel maailmas vähemalt kuus inimest artiklit Radioheadist.

Kõike, mida on 30 aastat tagasi tehtud, saab uuesti teha. On ka asju, mida tehakse kogu aeg, näiteks kirjutab igal hetkel maailmas vähemalt kuus inimest artiklit Radioheadist.

★★★★☆

Kunagi oli ansambel Fruitmen. See oli projekt nii-öelda vene aktsendiga kogumiku „Electronic Grooves From Tallinn” tarbeks. Üks lugu, mille nad sinna tegid, kandis pealkirja „Dub Car In Dakar”. Huvitaval kombel leidus kassetil ka projekt Mango looga „Mangotrack 1”. Puuviljaparadiis.

Fruit Expressi tänavune EP on Eesti vinüülisinglifirma Sad Fun viies väljalase. Kui plaate tehakse sada tükki, siis on senised neli loomulikult otsas. Peamiselt on väljastatud Roman Vjazemski loomingut. Vjazemski on valgevene juurtega endine breiktantsija Haapsalust. Ta on teinud saateid IDA Raadios ja Raadio 2-s. Mõjutajatena on nimetanud näiteks DJ Krushi ja Bonobot.

Fruit Express on Madis Aesma ja Roma. Ans. Andur ja Gorõ Lana, kaks rühmitust, millelt sellist dub-elektroonikat, folktroonikat ei ootaks. Aesma on naljamees, tema tõenäoliselt mõjutab projekti.

Jutt Fruitmenist oleks niisama fun fact, kui Fruit Express ei kõlaks põletava päikese all kulgevas muulaveos nimega „No Secret” nagu Fruitmen. Selles mõttes on huvitavam Tapesi „8-Bit Version” sellest. Remiks on tõeliselt 8-bitine, mis on vahel ka kaheldava väärtusega kiitus.

„Sõle Street Samurai” on eksootiline rohtsild Pelgurannast Kingstonisse, „Harlan County Line” jahib süntesaatorisemat biiti. Jamaika tangor ja Ameerika kuldploomipuu. Masina-funk ja dubbed-out digitaalne distsipliin.

Duo esimene 10-tolline oli tantsulisem, kruiisi-hop; B-pool hõredam, ent siiski dub techno. Vjazemski omapäi on Sad Funi asjades eksperimentaalsem, tõmbab idamaise hõnguga rohelisi jooni.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Ans. Andur – Uus palav päev (Agrosound, 2021)

Ans. Andur – Uus palav päev (Agrosound, 2021)

Paide indie-pundi Ans. Anduri puhul on tegu juba väikestviisi vanameistritega. Vananemise märke ilmutavad nad vähe, aga arenevad muudkui meisterlikumaks.
Laurel 2 – Kasutu (Vegan Beef, 2023)

Laurel 2 – Kasutu (Vegan Beef, 2023)

Ja see juhtus jälle! Mitmendat korda kuulan Laurel 2 uut plaati ja ärkan kuskil lõpupoole. Oma arust kuulan ja kirjutan arvustust, tegelikult teen mingeid muid asju (mida?!) ja eriti teise loo ajal deserteerun täielikult.
HOSTILE – RED—LiNE (Internet Cafe, 2023)

HOSTILE – RED—LiNE (Internet Cafe, 2023)

Dekonstruktsioon on jõudnud klubimuusikani. Iseenesest pole suurt imestada, et ajal, mil kriis on eksisteerimiskategooriana üha kindlamalt argirutiini kinnistunud, püüdleb ühiskonna vundamendi all oma niidistikku sirutav põrandaalune kultuur ideelise komposteerumise poole.
Müürileht