Guard of the Abyss – Melanchol (Trash Can Dance, 2021)

Guard of the Abyssi „Melancholile” valitud palad on salvestatud aastatel 2002–2006 ja need on tiražeerinud kodumaine rahvaloomingu talletaja, kassetimanufaktuur Trash Can Dance.

Ambient kutsub kuulama sama palju kui lõhnakuusega värskendatud taksosalong sügavalt sisse hingama.

★★★★★

Õnneks on töötatud välja dark ambient, mis ei ole teoreetilise baasi abiga leidlikult välja vabandatud intensiivne igavus, vaid küllalt lihtsameelne žanr, sageli eraldi eesmärgiga ergutada madalaid tunge. Mitte just koreograafilisi seisundeid, ent on räägitud hirmust, vastikusest ja muust seesugusest. Ei saa öelda, et sedasorti tundmuseid oleks suutnud siiamaani liialt täheldada, pigem on žanri sugestiivsed aspektid, nagu kurjakuulutavad müdinad, hämar undamine ning nii seades kui ka kõlades esinev toores amatöörlus, suutnud pakkuda uudishimu hoidmiseks piisavalt argumente.

„Melancholile” valitud palad on salvestatud aastatel 2002–2006 ja need on tiražeerinud kodumaine rahvaloomingu talletaja, kassetimanufaktuur Trash Can Dance. Valik on žanriplaadi kohta mitmekesine: maasügavusest kõlavate trummidega „Leaving”, nii otseses ning hea tahtmise juures ka ülekantud tähenduses mõtteid käärivale mülkale viiv „Estonia” või vabalt mõnd ärevamat filmistseeni heliliselt pingestama passiv „Hunting”.

Aga kõige liigutavamaks jääb siiski pala „Gates of the Darkness”, milles absoluutselt mitteargine dark ambient on suudetud muuta tilkumist meenutavate helidega lausa talumatult olmeliseks, innustades just hirmu ja lootusetust, sest pole midagi halvaendelisemat tilkuvast torust, eriti kui leke tabab reede õhtul, mil torumehed on juba alustanud nädalavahetust.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

huerequeque – huerequeque (Trash Can Dance, 2020)

huerequeque – huerequeque (Trash Can Dance, 2020)

Tean, et ma midagi ei tea. See Sokratese pickup line võib praeguses kontekstis kohatu tunduda. Kui ei tea, siis guugelda. Aga kui Google ei aita?
Gretchen Lawrence – Hunger   (2021)

Gretchen Lawrence – Hunger (2021)

Mida teha, kui silmis pole enam nälga, aga seest põletab ereda leegiga? Lihtne. Loo oma seisundist kunstiteos. Nii nagu Londonis resideeriv Grete Ly Valing ehk Gretchen Lawrence.
Pedigree – Funeral Child (Pedigree Sonic Underworld, 2020)

Pedigree – Funeral Child (Pedigree Sonic Underworld, 2020)

Detsembris välja tulnud „Funeral Child” kõlab nagu korralik industriaal ikka, aga sellega asi piirdubki.
Müürileht