I Wear* Experiment – Discontent (2022)

Elektroonilise poprokitrio kolmas täispikk kõnnib tumedamaid radu. Albumi roosa kuue alt ilmuvad nähtavale ärevus ja emotsioonide möll, mille võiks võtta kokku tarost tuntud kuradikaardiga – teemade portsuga, millega tahaks kiiremas korras lõpparve teha, et kergemal sammul edasi minna.

Elektroonilise poprokitrio kolmas täispikk kõnnib tumedamaid radu. Albumi roosa kuue alt ilmuvad nähtavale ärevus ja emotsioonide möll, mille võiks võtta kokku tarost tuntud kuradikaardiga – teemade portsuga, millega tahaks kiiremas korras lõpparve teha, et kergemal sammul edasi minna.

★★★☆☆

Vist seetõttu mõjubki „Discontent” kergelt rahulolematuks tegevana. See on küll justkui raadiosõbralik kvaliteetne elektropopp, kuid ometi kriibib see nagu kivi kinganinas ja pakub vastuolusid – nii sõnumi kui ka helipaletiga. Kraabet tekitab trummide ja saundide valik ja doseering ning lugude üsna erinevad tempod. Moodustub tasapaks hüplik teekond, iseäralik seiklusrada, lausa geopeitus – katsu sa leida musa seest üles koostöösse haaratud Robert Linna, Iiris Vesik, Jonas Kaarnamets. Nõnda orgaaniliselt sulanduvad nad helimaastiku tihnikutesse. 

Kodusemalt ja tuttavlikumalt, pisut sibylvane’likult kõlab teekonnal „Hunger”, tuues silme ette arvutimängus vudivad parkuurijad. „Feels Like Hope” on annacalviliku fataalse võimsusega. „Tiptoe” võiks ka Eurovisioni kontekstis edu tuua. Lõpulugu „Thom & Sunken Soldiers” vabastab thomyorke’liku autentsusega igasugustest päitsetest ja kutsub ennastunustavale tantsule.

Rütmide ja saundidega omamoodi katseid tegev I Wear* Experiment mõjub suve hakul pisut raskepäraselt, nagu oleks palava ilmaga sulejope selga tõmmanud. Võib-olla on see täiuslik algus suvele „Love, Death + Robotsi” taolises multiversumis. Siin peitubki albumi äraspidine aura ja sarm. „Discontent” paneb fantaasia tööle.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

I Wear* Experiment – Patience (2016)

I Wear* Experiment – Patience (2016)

I Wear* Experiment on umbes sama indie kui Tartu Indiefest. Kumbki ei näi tegevat ülemäära vahet suurel ja väikesel, nišinikerdamisel ja ookeanikruiisil – indie’st saab sellisel juhul pigem sõna, millega tähistada mingit pooltabamata nõtket ja suts poeetilist elutunnetust; selline indie lahustab skeene ja…
Kiirkohting: Kitty Florentine
Kitty Florentine. Foto: Elisabeth Kužovnik
Kitty Florentine.
3 min

Kiirkohting: Kitty Florentine

Kitty Florentine on artist, kes väljendab ennast läbi erinevate loomevormide. Eile nägi ilmavalgust tema esimene singel „127”, mis valminud koostöös produtsentide Metabora ja Taavi-Peeter Liiviga ning see pärineb tema peagi ilmuvalt debüütalbumilt. Loo näol on tegu teekonnaga unelma ja painaja piiril.
Frankie Animal – Party Alone (Made In Baltics, 2022)

Frankie Animal – Party Alone (Made In Baltics, 2022)

Kuigi ennatlikult näis, et pandeemiale viitava pealkirjaga album kätkeb endas viimaste aastate kurblikku meeleolu, on efekt vastupidine.
Müürileht