Infantiilsus par excellence

Temnikova & Kasela Lastekodu tänava galeriis saab kuni 24. maini vaadata Londonis ja Berliinis elava ja töötava fotograafi Josephine Pryde’i näitust „Knickers, Berlin”.


Temnikova & Kasela Lastekodu tänava galeriis saab kuni 24. maini vaadata Londonis ja Berliinis elava ja töötava fotograafi Josephine Pryde’i näitust „Knickers, Berlin”.

Näituse plakat.

Näituse plakat.

Näitus koosneb fotodest: neist kolm on suured ja mustvalged arhitektuurifotod, teised väiksemad värvifotod naissoost inimese kehast, mida osaliselt katavad riided. Paratamatult vaatan arhitektuuripiltidest pigem mööda, vaatan rohkem keha. Oletatavasti seetõttu, et ma pole maja, vaid inimene.

Berliin on teatud ringkondades ihaobjekt, linn, kuhu minna, kus olla ja elada. Berliin pakub meelelisi naudinguid, näiteks poolekiloseid döner kebabe ja mitmepäevaseks kujunevaid klubikülastusi. Naisekeha on samuti ihaobjekt, eriti siis, kui pead pole küljes, ja samamoodi pakub ta meelelisi naudinguid. Inimese visuaalmaterjalides ebainimlikustamise üheks meetodiks, mida kasutab ohtralt tänapäevane meedia, on keha tükeldamine, fragmenteerimine. Keha on niimoodi lihtsamalt hoomatav, sellele ühekülgse hinnangu andmine kergem. Raskestihoomatav on aga linn, eriti siis, kui oled selles pelgalt turist – staatus, mida tänapäeval häbenetakse. Ilmselt kõige populaarsemad Google’i otsingud enne reisi on „how to (do whatever) like a local”. Ka linna on lihtsam tarbida fragmentidena, külastades vaid moodsaid ja sinu huvidele vastavaid rajoone.

Isosceles on kolmnurk, mille vähemalt kaks külge on võrdsed. Miskipärast on pesu, mida Pryde pildistanud, just sedasi ristatud. Võime mängida tõlgendamismängu sedasi, et see vihje peaks tähistama võrdseid võimalusi naiste ja meeste vahel või siis kehade ja majade vahel. Aga need on üsna suvalised paralleelid, nii et liigume parem edasi.

Veel saame vabas tõlkes „Berliini trussikute” puhul rääkida näiteks ruumist ja mitteruumist. Viimaseks oleksid tuimad mustvalged majad, mis on kontrastiks päikeselistele pesupiltidele. Majad on lukus, ruum on kinni, näeme ainult fassaadi. Kas pildilt välja jäetud peaga tüdruk elab ühes nendest majadest? Kui elab, siis kellega ja mis korrusel? Kus on objekti kodu ja kas ta kodu on ikka selline nagu üks õige Berliini squat olema peab? Oma eelmistel näitustel on Josephine Pryde näidanud merisigu, loomi, kelle uhke profiil ja endassetõmbunud olek viitavad potentsiaalselt rikkalikule siseelule. Võimalik, et just merisiga on peata tüdruku Berliini elu kaaslaseks ja tunnistajaks. Loomaentsüklopeedia siiski väidab, et merisea hing ja mõttemaailm on üpriski lihtsa ülesehitusega. Samas kasutades ära Pryde’i huvi enda vastu, jõudis merisiga Artforumi ajakirja kaante vahele. Ei saa öelda, et igal loomaliigil oleks sedasi vedanud. Kes teab, äkki merisiga ja tema sõbranna värvilistes trussikutes on hoopiski valinud infantiilse käitumisjoone teadlikult, lähtudes läbimõeldud strateegiast, kutsudes oma nunnudusega esile vastupandamatut sümpaatiat, mis aitab elus läbi lüüa ja Berliini külmade majade ning kunstigaleriide valgete seinte vahel hakkama saada.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Järgmisel Veneetsia biennaalil esindab Eestit Jaanus Samma
Jaanus Samma.
,
2 min

Järgmisel Veneetsia biennaalil esindab Eestit Jaanus Samma

56. Veneetsia biennaali Eesti paviljoni konkursi võitis eesti kunstniku Jaanus Samma ja itaalia kuraatori Eugenio Viola projekt „NSFW. Ajaloo sügavikust”.
Vaal galeriis avatakse Laura Põllu isikunäitus „Loss”
,
1 min

Vaal galeriis avatakse Laura Põllu isikunäitus „Loss”

8. mail avatakse Vaal galeriis Laura Põllu isikunäitus „Loss”. Väljapanek seob Haljava mõisa ja Schönbrunni lossipargi maastiku ja legendid monumentaalseks ruumiinstallatsiooniks.
Metropoli kunstnikekommuuni näitus avatakse Tam Galeriis groteskse performance’iga
Teose autor: Steve Vanoni
,
2 min

Metropoli kunstnikekommuuni näitus avatakse Tam Galeriis groteskse performance’iga

7. mail vallutab värvikas Metropoli kunstnikekommuun kesklinna ja Põhja-Tallinna, avades esmalt Tam Galeriis näituse „6m2” ning seejärel ühisnäituse samanimelises galeriis.
Müürileht