Kevin Morby – Oh My God (Dead Oceans, 2019)

Morby on oma viiendal sooloalbumil alasti, nagu paistab ka plaadikaanelt, kus ta on seda vähemalt poolenisti.

Morby on oma viiendal sooloalbumil alasti, nagu paistab ka plaadikaanelt, kus ta on seda vähemalt poolenisti.

Fraasi „Oh My God” kuuleb neljateistkümnest loost koosneval kauamängival läbivalt. Topelt-LP mõõtu samm mõjub üsna loomuliku jätkuna Morby ameerika barditraditsiooni ees kaabut kergitaval teel. Asjata pole teda võrreldud Bob Dylaniga ja „Oh My Godi” otsinguline kulgemine annab selleks taas põhjust. Toorepoolne rokk pole siin kuhugi kadunud (näiteks „OMG Rock n Roll”), kuid kese on mujal. Üldjoontes kohtab varasemast vähem kitarri (Meg Duffy kitarrisoolo „Seven Devilsil” väärib siiski eraldi esiletõstmist) ja rohkem klahve, sekka gospelimaastikke ja puhkpille (soojad saksi-lick’id meenutavad kohati Bon Iveri „22, A Millionit”). Selline leebe väli, kus ei jää puudu üllatavatest pööretest.

Kahtlemata on Morby poeet. Loos „Piss River” kuulutab ta: „I tried to pray, but I didn’t know what to say / So I just mumbled some names / I said, „I hope they’re okay,” then „amen”.” Polegi palju muud lisada. Siin-seal leidub ka õhukest jääd („Savannah”), kuid vähemalt mina jään Morby elujaatavat alastiolekut uskuma. Usun tema kui religioonikauge inimese hüüet „Oh My God” ning tema kui lüüriku armastust inimeste ja maailma vastu, millest kujuneb albumil omaette usutunnistus. Isegi kui otsejoones mällu sööbivaid lugusid on varasemast vähem, isegi kui Morby pole pööraselt innovaatiline, on „Oh My God” terviklik kunstiteos, mille meeli rahustav mõju iga kuulamisega ainult kasvab. Puhtisiklikult pean seda Morby siiani parimaks albumiks.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

OOPUS – Nõidus (Oopus Music, 2019)

OOPUS – Nõidus (Oopus Music, 2019)

OOPUS – Mari Meentalo, Johannes Ahun ja Aleksander Sprohgis – on üks eesti pärimusmuusika „uue laine” kollektiividest, mis liidab seda pelgalt iidse esitamise asemel julgelt ka nüüdisaegsega.
Gram-Of-Fun – Second Breakfast (Made in Baltics, 2019)

Gram-Of-Fun – Second Breakfast (Made in Baltics, 2019)

Aastakese tegutsenud grammikese lõbu ansambel pole nimevalikus liialt tagasihoidlik, vähemalt nõnda võiks väita pärast lühialbumi kahe esimese loo kuulamist. Neljapalalise EP teises otsas on aga jutud selgemad ja stiil klaarim.
YASMYN – SlowFall (2019)

YASMYN – SlowFall (2019)

Rõõm on kuulda, et kohalik muusikaareen kõlab aina värskemalt. Siiani on käesoleval aastal põnevate heliekspeditsioonidega silma paistnud eelkõige naisartistid, kellest viimane on äsja debüütalbumi välja andnud YASMYN ehk Sinencia Jasmine Kass.
Müürileht