N1L – ПОТОП (2019)

Läti produtsendi N1Li uut albumit pole vaja kuulamagi hakata, mõistmaks, et ta sobitub väga hästi moodsa outsider-elektroonika koolkonda.

Läti produtsendi N1Li uut albumit pole vaja kuulamagi hakata, mõistmaks, et ta sobitub väga hästi moodsa outsider-elektroonika koolkonda.

★★★★☆

Vastikuse ja kunstilise piiril mängiv kaanefoto annab edasi just seda, millega tegelevad tema kõrval nii soome elektroonikud Amnesia Scanner, USA noise-muusik Pharmakon kui ka briti produtsent Blanck Mass. Kõigi nende aluseks on klubimuusika – hoogne funktsionaalne nätakas –, mis on algosadeks lahti võetud. Võimsad tantsubassid muutuvad seeläbi aga kaootilisteks industriaalseteks kolksatusteks. Ka rütmist pole midagi järel, alles on vaid mingi ebardlik skelett.

Kõiki nimetatud artiste iseloomustab reeglite rikkumine. Ja mitte mõne üksiku reegli, vaid võimaluse korral murravad nad puruks kõik selle, mis on konventsionaalne, normaalne, tuttavlik. N1Li muusikaline käekiri põhineb sarnasel elektroonilisel anarhismil, aga „ПОТОП” näitab, et ta tunneb siiski sümpaatiat teatud reeglite vastu. See on külluslik kaos, kus on oma loogika ja muster – kui tabada ära tema abstraktne rütm, võiks selle muusika järgi isegi klubis tantsida. Ausõna!

N1L tõlgendab vaba käega briti pöörast jungle’it („fang mark semantics”), Lõuna-Aafrika hullutavat tantsuvõnget qgom („reality distortion field”) ning arhailist grime’i („disrupt the karmic cycle”), kuid tema eesmärk pole kopeerida, vaid vaadata kõike enda vaatepunktist. Tulemus on küll pöörane ja ootamatu, kuid „ПОТОП” ei muutu kordagi kaootiliseks huugamiseks. Pidevalt püsib köitev võnge, mis hoiab tähelepanu ja sunnib edasi kuulama.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Blanck Mass – World Eater (Sacred Bones, 2017)

Blanck Mass – World Eater (Sacred Bones, 2017)

„Maailm õgib end,” kõlab Fuck Buttonsi nimelise noise’i-duo ühe osapoole Benjamin Poweri värskeima helitöö keskne põhimõte.
Kunstnik, kes püüab looduse muusikat. Intervjuu Sten Saaritsaga
11 min

Kunstnik, kes püüab looduse muusikat. Intervjuu Sten Saaritsaga

Täna, 16. oktoobril saab ERR-i 1. stuudiost alguse muusika- ja helikunstifestival Üle Heli. Õhtusel kontserdil tuleb esitlusele Sten Saaritsa ja Sven Sosnitski duo SSSSi helikompositsioon „Geneetiline materjal”, mis keskendub orgaanika ja helide omavahelistele suhetele. Rääkisime Steniga looduse…
Labrighli – Blue (MÜRK, 2019)

Labrighli – Blue (MÜRK, 2019)

Labrighli on Tallinnas elav maroko kutt, kelle debüüt-EP „Blue” andis välja kodumaine techno-bränd MÜRK.
Müürileht