Plaadiarvustus: Royal Blood – Royal Blood (Warner Bros, 2014)

Briti saartel sündmused ka ei lõpe. Elu keeb ja värsked bändid ilmuvad lagedale – võtame kas või Worthingust pärit käreda rokiduo Royal Blood, mille moodustavad laulja-bassist Mike Kerr ning trummar Ben Thatcher. Noortel muusikutel pikka tausta pole – ansambel loodi aastal 2013 ja debüütalbum „Royal Blood” väljastati tänavu augustis.

Briti saartel sündmused ka ei lõpe. Elu keeb ja värsked bändid ilmuvad lagedale – võtame kas või Worthingust pärit käreda rokiduo Royal Blood, mille moodustavad laulja-bassist Mike Kerr ning trummar Ben Thatcher. Noortel muusikutel pikka tausta pole – ansambel loodi aastal 2013 ja debüütalbum „Royal Blood” väljastati tänavu augustis.

Küllap oleks ansambli kõlapildi juures kerge leida kõikvõimalikke paralleele Jack White’i loominguga. Ja tõsi ta on, sarnasel liinil Royal Blood kulgebki, kuigi muusikaliselt on nende toon mõneti madalam, käredam-karedam ja jõulisem. Žanrijuuri pole samuti üleliia keeruline paika panna – jääb see sinna garage’i, blues rock’i ja grunge kanti, kuhu on vürtsiks näpuotsaga noise rock’i alatooni lisatud. Kõlab seega nagu konkreetselt groovy rokkmuusika ja albumilt on üsna raske leida lugu, milles jääks puudu meeldejäävast keevitamisest.

Põhimõtteliselt on käiku lastud paar üsna lihtsat valemit, mida järgitakse vajaliku professionaalsuse ja suhtelise mitmekesisusega. Kõlapildi põhjal näiteks ei arvakski, et plaat töötab ainult bassi ja trummidega. Albumit läbistav efemeerne piirjoon (või just piiritlematus) professionaalse lihvituse ja orgaanilise robustsuse vahel annab üllitisele isikupäraselt mõnusa kõla. Royal Bloodi tummine robustsus on seega õõtsuvaks rokigruuvimiseks igati sobiv.

Lihtsal valemil on aga alati mõned pahupooled. Üks ilmselgemaid seisneb selles, et leidub mitmeid hetki, mis tulevad liiga tuttavad ette. Taolised veidi liiga traditsioonilised rifijadad, mis on küllaltki efektsed, loovad samal ajal „ma olen ju seda varem kuulnud küll” reaktsiooni. Vokaalitöö on ka üldiselt igati pädev. Kerri hääl kannab ilusti välja, kuid teemad on enamasti banaalsed – laias laastus ikka armastusest-südamevalust, ängist vmt. Selline noorusliku tunnetusega album, mis on üldiselt täiesti okei ning sobib oma žanri ootuste ja üleüldise saundiga adekvaatselt kokku. Lõppkokkuvõttes igati parema sõnadevooluga kui kaasmaalastest koosneva Kasabiani viimane väljalase, ehkki paratamatult jääb see albumi nõrgimaks küljeks.

Royal Bloodi omanimeline album on niisiis üksikutele puudujääkidele vaatamata selle suve/aasta üks põnevamaid debüüte. Üks osa raskemat rokki, teine osa kergelt popilikku fiilingut – täiesti sobiv kompott peavoolulisele kuulajaskonnale. Kui ühtteist mitmekesistada, kõlapilti veidi teravdada ja võimsamaks kokku tõmmata, võib Royal Bloodi sulest veel midagi eriti ägedat tulla.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Kolm aastat pärast debüütalbumit on Badass Yuki noormehed ilmutanud küpse meistriteose, millesarnast pole Eestis tehtud tubli 20 aastat. Sellelt leiad nii avangardi, tantsu-indie’t, croonerism’i kui ka tumeda varjundiga art rock’i.
Plaadiarvustus: TIC – Sompa (Trash Can Dance, 2014)

Plaadiarvustus: TIC – Sompa (Trash Can Dance, 2014)

Albumi nimi on küll „Sompa”, kuid bänd on Kohtla-Järvelt – alustas 1992 ja salvestamiseni jõudis viis aastat hiljem, plaadi eneseni „postuumselt” ometi alles nüüd. Koht loeb – olnuks nad mujalt, oleks see siin ka teistsugune jutt. Ise Kohtla-Järvel sündinuna, ent…
Plaadiarvustus: Electric Wizard – Time to Die (Spinefarm Records, 2014)

Plaadiarvustus: Electric Wizard – Time to Die (Spinefarm Records, 2014)

Liikmed ise oleksid küllap rahul, kui keegi nende muusikat kuulates psühhoosi satuks. Selline suhtumine on väga mässumeelne ja võiks öelda, et nende suhtumine on mäss inimkonna vastu. Ent kui lähemale minna, selgub, et nad on hoopis…
Müürileht