Plaadiarvustus: The Wands – The Dawn (Fuzz Club Records / Get your ass to Mars, 2014)

Happest nõretaval albumil leidub mitmeid mängulisi palu, nagu „War” ja „Get It Out of Your System (Don’t You Wanna Feel Alright)”, millest viimane kujuneb oma lõbustusparki sobiva oreliga selle tripi kõrghetkeks.

2014. aasta Tallinn Music Weeki üheks meeldejäävaimaks hetkeks oli Von Krahli Teatris esinenud The Wands. Kopenhaagenist pärit Christian Skibdal ja Mads Gräs hüpnotiseerisid mind – ning usun, et ka teisi saalisviibijaid – setiga, mis pani unustama nii ruumi kui aja.

Bändi verivärske LP „The Dawn” vastab oma žanri ootustele ning kaasaegsed sürrealistid Taanist viivad kuulaja otse kuuekümnendatesse. Üritades võimalikult täpselt 60ndaid imiteerida, võivad neo-psühhedeelia harrastajad kukkuda klišeeauku, kuid The Wands on suutnud seda vältida. Kirevasse acid rock’i on segatud ehedat California garage’i ning plaati kuulates meenub lisaks The Doorsile ka Ty Segall.

Happest nõretaval albumil leidub mitmeid mängulisi palu, nagu „War” ja „Get It Out of Your System (Don’t You Wanna Feel Alright)”, millest viimane kujuneb oma lõbustusparki sobiva oreliga selle tripi kõrghetkeks. Erilist iseloomu lisavad Skibdali väänlev vokaal ja Gräsi hallutsinogeensed kitarriharmooniad. Duo lüürika kõlab küll autentselt, kuid paraku on see veidi kohmakas ning mitte just kõige tähendusrikkam. Neljakümne minuti jooksul kogetav muusikaline intensiivsus hoiab järjepidevalt üleval ärevust, mis alles viimaste lugude kuuldavale tulekul vaikselt vaibuma hakkab. Plaadi lõppu jäetud unelev „The Name of The Mountain” on näiteks nii lummav, et see võiks kesta igavesti.

Bänd on valinud oma esikalbumile ka absoluutselt õige nime – selle kuulamine jätab täpselt selle kummalise tunde, mis tekib koidikul, kui märkad pärast pikka ööd, et taevas hakkab heledamaks minema ja saabunud on uus päev.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Ty Segall – Manipulator (Drag City, 2014)

Plaadiarvustus: Ty Segall – Manipulator (Drag City, 2014)

Ty Segall on vaieldamatult California garaažiroki-skeene valitseja. Löönud teiste seas kaasa sellistes bändides nagu Fuzz, White Fence ja Epsilons, ei paista mehe produktiivsusel lõppu tulevat, sest ta on leidnud aega nokitseda ka sooloalbumite kallal ning „Manipulator” on neist järjekorras…
Plaadiarvustus: Elephants From Neptune – Pressure & Pleasure (Birdeye Entertainment, 2014)

Plaadiarvustus: Elephants From Neptune – Pressure & Pleasure (Birdeye Entertainment, 2014)

Vaadates tõtt Elephants From Neptune’i teise kauamängivaga, kõnetab see mind eelkõige kui maitsekuse kehastus. Musta ja valge aegumatust kombinatsioonist kantud elegantne minimalism on päris erinev elevantide debüüdi kirevat laadi kaanekujundusest. Muutus…
Plaadiarvustus: Marten Kuningas – Praktiline mees (Kingloom, 2014)

Plaadiarvustus: Marten Kuningas – Praktiline mees (Kingloom, 2014)

„Praktiline mees” ei tundu sihtpunktina, vaid sammu(de)na millegi suunas, mis võib-olla paistab kaugelt, aga võib-olla mitte. Kaarti ei ole, sest ümbruse vaatlemine on sellel teel sirgjoonelisest liikumisest olulisem. Kella ei ole, sest teepervel peatumine on päralejõudmisest tähtsam.
Müürileht