Rando Arand – Hall EP (Asphalt Soliloquies / Asfaldiulmad, 2017)

Paar päeva enne 2017. aasta lõppu nägi ilmavalgust plaadifirma Asphalt Soliloquies esimene väljalase – Rando Arandi (alias cough) EP „Hall”, mis pani mitteametliku punkti ühele mäletamist mööda ehk kõige produktiivsemale aastale eesti elektroonilises muusikas.

Paar päeva enne 2017. aasta lõppu nägi ilmavalgust plaadifirma Asphalt Soliloquies esimene väljalase – Rando Arandi (alias cough) EP „Hall”, mis pani mitteametliku punkti ühele mäletamist mööda ehk kõige produktiivsemale aastale eesti elektroonilises muusikas.

Asfaldiulmade kontseptsiooni ja laiemat tausta peab internetiavarustest tikutulega taga otsima, aga sarnaselt Pudru Kuuli või Jon Rusti plaadifirma Levelsiga paistab rõhk olevat alternatiivsematel kõlapiltidel, üritades avastada halli ala tantsumuusika ja kodukuulamise vahel.

„Halli” puhul on tegemist perkussiivse teekonnaga läbi džässi eksperimentaalsema poole – abstraktne, vabalt voolav lähenemine meenutab muusikaliselt enim Amon Tobini alias’e Cujo 1996. aastal ilmavalgust näinud albumit „Adventures In Foam”, millel džässile isikupärane kerglus kohtub keskmisest tooremate ja keerulisemate trummikäikudega. Arandi muusikaline tegumood joonistub kõige ilmekamalt välja lugudes „Tools”, mis jõuab kuue minuti jooksul happest glitch’ini ja tagasi, ning „View”, kus ambient’likud kalduvused ja veerevad trummid moodustavad terviku, mis ei tunneks ennast võõrana mõnel LTJ Bukemi „Logical Progressioni” kogumikul.

EP suurimaks komistuskiviks on individuaalse struktuuri puudumine – neli lugu ei mõju kontekstist väljavõetuna meeldejäävalt. Tervikuna moodustab plaat aga paarikümneminutilise teekonna, mida võib džässi ja elektroonika äärealade austajale julgelt soovitada.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Neuronphase – 212 (2017)

Neuronphase – 212 (2017)

Neuronphase’i „212” teekond algab keset nimetu metropoli tuiksoont, kus kostub napp eestikeelne sõnavahetus. Jääb mulje, nagu otsitaks suunda võõral territooriumil, tundmatus linnas.
Kaido Kirikmäe – Rawberry Files (Ambifunk, 2017)

Kaido Kirikmäe – Rawberry Files (Ambifunk, 2017)

Kaido Kirikmäe kuskil Kesk-Eesti talus küünlavalgel ning akude abiga laivis askeetlikult techno’t kokku miksimas võiks manada enne kuulamist silme ette mingisuguse tammsaareliku itkupalade jada, ent antud plaadil on kuulda hoopis tänapäevast ning mitmekesist elektroonilist kompositsiooni.
Endamisi Salamisi – Women That I Trust (2018)
Foto: Kristjan Mõru

Endamisi Salamisi – Women That I Trust (2018)

Endamisi Salamisi eesti alternatiivse muusika sõpradele pikemat tutvustamist ei vaja. Nüüd on elektroonilise muusika produtsent ja DJ, kes juba enne debüütplaadi ilmumist Areenilt tulevikutähe tiitli sai, andnud välja uue täispika albumi.
Müürileht