Road movie „Teekond ussinuumajani“ linastub ka Tartus

Režissööride Priit Tenderi ja Liivo Niglase käe all valminud omamoodi road movie dokumentaalfilmi minategelaseks on Eesti animafilmi tegija Priit Tender ise, kellel oli selle filmi tegemise ajal käsil tšuktši muinasjutu „Ussinuumaja“ ainetel joonisfilmi loomine. Ootamatult rullub vaataja ees lahti pikk rännak mööda maailma eri paiku, otsides „Ussinuumaja“ sisule tähendust ja allteksti ning jõudes lõpuks müstilise loo sünnimaale.


Režissööride Priit Tenderi ja Liivo Niglase käe all valminud omamoodi road movie dokumentaalfilmi minategelaseks on Eesti animafilmi tegija Priit Tender ise, kellel oli selle filmi tegemise ajal käsil tšuktši muinasjutu „Ussinuumaja“ ainetel joonisfilmi loomine. Ootamatult rullub vaataja ees lahti pikk rännak mööda maailma eri paiku, otsides „Ussinuumaja“ sisule tähendust ja allteksti ning jõudes lõpuks müstilise loo sünnimaale.

Tender on maailmas saanud tuntuks just tänu animafilmidele ja nüüd on saanud käe valgeks ka dokumentalistikas. „Dokumentaalfilm sai alguse sellest, et tegin „Ussinuumaja“ muinasjutust animafilmi. Olen ennegi tundnud huvi eri rahvaste arhailiste ja jaburate lugude vastu, teinud omal ajal filmi itelmeeni muinasjutust „Vares ja hiired“ ja maputše loost „Rebasenaine“. Dokumentaalil „Teekond ussinuumajani“ on mitu tasandit, aga ennekõike räägib ta lugude ja lugude jutustamise olulisusest. Ta räägib ka kultuuridevahelistest erinevustest, kultuuride kadumisest, kollektiivsest alateadvusest, naistest, vakladest ja paljust muust,“ kommenteerib Priit Tender oma kõige värskemat linateost.

Kinodes Artis ja Sõprus alates 15. jaanuarist.
Tartu Elektriteatris alates 3. veebruarist.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Amatöörlusest ja surmakultuurist
Esteban Wagneri „Hea surm”
6 min

Amatöörlusest ja surmakultuurist

Ka eraldi surmale fokuseerumata võib antropoloogiakino tunduda üksjagu sünge: taotlus kedagi või midagi enne hävimist talletada on keeruline nii filmijale kui vaatajale.
Intervjuu: Tristan Priimägi
Konverentsil saab sõna ka filmikriitik ja Sirbi filmitoimetaja Tristan Priimägi. Foto: Renee Altrov
Tristan Priimägi.
5 min

Intervjuu: Tristan Priimägi

„Kriitik ei osale missivõistlustel, tema jaoks ei tohi olla oluline, kui palju ta hääli saab. Tal ei tohi olla hirmu vimmade ees. Enda suhtes peab ausaks jääma.”
Kino Sõprus alustab uue dokumentaalfilmide sarjaga
,
2 min

Kino Sõprus alustab uue dokumentaalfilmide sarjaga

Sari saab alguse tuleva nädala esmaspäeval, 26. jaanuaril kell 19:00 ning avafilmiks on Zachary Heinzerlingi „Cutie and the Boxer“, mis tunnistati Sundance’i filmifestivalil parimaks dokumentaalfilmiks ning kandideeris ka Oscarile. See on intiimne ja võimas kaemus elust, kunstist ning kunstnike elust.
Müürileht