Sammalhabe – Südamerahu (❤☮) (Onesensemusic, 2019)

Viimati eesti räpi ja hiphopi olmest kirjutades viitasin Sammalhabemele kui tagapingipoisile – artistile, kes toimetab kulisside taga, vabana levimuusika dogmadest.

Viimati eesti räpi ja hiphopi olmest kirjutades viitasin Sammalhabemele kui tagapingipoisile – artistile, kes toimetab kulisside taga, vabana levimuusika dogmadest.

★★★☆☆

Kuigi „Südamerahu” ei tähista kannapööret à la Kanye Westi „808s & Heartbreak” või Chalice’i „Taevas ja perse”, toob Sammalhabe albumi tarvis tööriistakastist välja nii mõndagi uut. Nimiloos „Südamerahu” kohtuvad 808 trummid, sündikäigud ning lainetav meloodia paitavad kõrva, kuid võidu toob koju Sammalhabeme soe ja siiras vokaalesitus – „sa olid mu Veenus, mina su Merkuur, su kannatused, mu armastuse juur” –, mis töötab seda efektiivsemalt, mida rohkem piir laulmise ja räppimise vahel hägustub. Loos „Palav” manab Sammalhabe oma sisemist Travis Scotti (loe: reverb’i); „Skrrti” ja „Taxo” puhul ei saa lõpuni kindel olla, kas tegemist on oodiga Ühendriikide räpiklišeedele või autori satiiriga nendega liialdamise aadressil. „Lõõma” ja „Sigridit” saatvad psühhedeelsed kitarrid lisavad lugudele suitsust läbiimbunud elemendi, mille saatel mugavalt oma mõtetesse ära kaduda. „Sigrid”, üks „Südamerahu” kahest instrumentaalpalast, annab loodetavasti aimu Sammalhabeme muusika tulevikusuundadest. „Virvurr” triivib ohtlikult lähedale „Öölapse” territooriumile ja mõjub albumi kontekstis veidralt: väsinud umbisikulise romantika klišeed kohtuvad kohmakate ridadega, nagu „need pisarad su silme all on tegelt meie kõigi silme all”.

„Südamerahu” pole mängumuutja, kuid Sammalhabeme kolmas katse tekitab elevust tuleviku suhtes. Kaheksalooline minialbum on pigem eelroog kui definitiivne kogumik. Sammalhabe eksperimenteerib ja otsib, kuid millelgi kindlal veel ei peatu.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Uus Eesti Biit: Sammalhabe
Sammalhabe. Foto: Ott Metusala
Sammalhabe.

Uus Eesti Biit: Sammalhabe

Eesti räpi värske veri Sammalhabe tulistab oma riimides satiiri ning haagib oma muusika filmilike sämplileidude ja mahedate biitide kaudu hoobilt ajukurdude vahele.
Labrighli – Blue (MÜRK, 2019)

Labrighli – Blue (MÜRK, 2019)

Labrighli on Tallinnas elav maroko kutt, kelle debüüt-EP „Blue” andis välja kodumaine techno-bränd MÜRK.
Juhan – Ma lillesideme võtaks (Ava Muusika, 2019)

Juhan – Ma lillesideme võtaks (Ava Muusika, 2019)

Juhani juhid, Eesti keelte tundlik viisistaja Jaak Sooäär ja laia kitarripaleti ning lugemusega Riho Sibul, jätkavad oma teise Liivi plaadi tekstivalikuga varjatud kaanoni avamist.
Müürileht