Taani postrokibänd Efterklang esineb Kadrioru lossi Lilleaias

10. juulil annab Tallinnas Kadrioru lossi Lilleaias kontserdi Taani orkestraalne folk-elektroonika ansambel Efterklang.


10. juulil annab Tallinnas Kadrioru lossi Lilleaias kontserdi Taani orkestraalne folk-elektroonika ansambel Efterklang.

Lugudega „Modern Drift” ja „Apples” Eesti publiku südameid võitnud Efterklang külastab suvist Tallinna oma värskeima albumi “Piramida” (2012) esitlustuuri raames. Bänd esines Tallinnas viimati 2010. aastal ja Eesti publikul on nende südames eriline koht: „Seda õhtut Von Krahli baaris jääme me alati mäletama – lava oli pisike ja klubi oli pungil inimesi, kes olid nii rõõmsad ja tähelepanelikud. Sel õhtul tundsime tõelist joovastust muusika ühendavast jõust. Iga kord kui oleme Tallinnasse tulnud, armume sellesse linna ja sealsetesse inimestesse. Oleme bändiga siiralt rõõmsad, et saame tagasi tulla,” kommenteerib Efterklangi basskitarrist Rasmus Stolberg.

Efterklang. Foto: Andreas Koefoed

Efterklang. Foto: Andreas Koefoed

Mainekas muusikaportaal Pitchfork kirjeldab kokku neli täispikka albumit välja andnud kauni kõlaga postrokkareid järgmiselt: „Efterklangi muusikas on hetki, mil nad on mõjunud maailma võimsama popansamblina. Oma esimesel kahel albumil on see Taani punt loonud melodraamat, majesteetlikkust ja meloodiaid, mis küündivad indie-roki absoluutsesse tippu.”

Septembris 2012 ilmunud „Piramida” näol on tegemist bändi esimese triona salvestatud plaadiga pärast trummari Thomas Husmeri lahkumist. Kogumik on inspireeritud kaugel Norra Svalbardi saarestikus asuvast Pyramideni-nimelisest mahajäetud endisest Nõukogude Liidu kaevandusasulast, kus Casper Clausen, Mads Brauer ja Rasmus Stolberg plaati lindistamas käisid. Põhjanabast 1000 km kaugusel asuvast kummituslinnast tõid muusikud kaasa 1000 erinevat linnamaastikul kogutud helisalvestust, mida kasutati „Piramida” lugude loomisel.

„Hakkasime avastama pille ja helisid, mis olid ka meie jaoks täiesti ootamatud,” kirjeldab muusika loomisprotsessi Rasmus Stolberg. Näiteks tühi õlipaak, mis sai hüüdnimeks Preili Põssa, ja mida on kuulda albumi avaloo „Hollow Mountain” alguses, ning klaasist lampide kõla laulus „Told To Be Fine”.

„Piramida” sisaldab koostööd ka selliste klassikaliste heliloojatega nagu Missy Mazzoli (Kronos Quartet, Victoire), Karsten Fundal (Under Byen, Oh Land) ja Daniel Bjarnason (Sigur Ros, Mum).

Vaata lisainfot siit.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Lummatus – Vihmakõnõ (LUMM Records, 2025)
1.90.5-XRNRFU4WSTQLF4VM4CHOIOBKWE.0.1-1

Lummatus – Vihmakõnõ (LUMM Records, 2025)

Mitte ammu meenutas siinne elektroonilise pärimusmuusika skeene keskmise Eesti majutusasutuse täituvust väljaspool suve, ent nüüd on pilt tublisti kirevam ja uusim tulija ses vallas on Lummatus.
Erinevad esitajad – Groove of ESSR III (Funk Embassy Records, 2025)

Erinevad esitajad – Groove of ESSR III (Funk Embassy Records, 2025)

Kolmandal kogumikul ei ole „Groove of ESSR”  vanadesse mustritesse kinni jäänud, vaid julgeb olla meeldivalt veider ja ootamatu.
Echo Lucida – Devoid of Reactions (Plaster Fe, 2025)

Echo Lucida – Devoid of Reactions (Plaster Fe, 2025)

Nostalgiaannus Echo Lucida plaadil väljendub aegade, kohtade ja tunnete taasloomises, mitte selles, et teatavad saundid pärineksid justkui kellegi teise plaadilt.
Müürileht