Teatris NO99 esietendub Veiko Õunpuu lavastus „Ema Courage”

Homme, 22. oktoobril esietendub NO99 suures saalis Bertolt Brechti üks kuulsamaid näidendeid „Ema Courage”, mille toob külalislavastajana publiku ette esmajoones filmirežissöörina tuntud Veiko Õunpuu.

Homme, 22. oktoobril esietendub NO99 suures saalis Bertolt Brechti üks kuulsamaid näidendeid „Ema Courage”, mille toob külalislavastajana publiku ette esmajoones filmirežissöörina tuntud Veiko Õunpuu.

NO99 „Ema Courage”. Foto: Veiko Õunpuu

NO99 „Ema Courage”. Foto: Veiko Õunpuu

Brechti „Ema Courage” näitab meile lugu kauplejast-emast ning tema kolmest täiseale lähenevast lapsest, kes satuvad imaginaarsel 17. sajandil sõjakeerisesse. Ema peab tegema valikuid. Ta soovib valida alati ellujäämise, kuid lõpetab iga kord surmaga. Käimas on sõda, reeglid ja maailm on pahupidi, tema ümber kerkivad karakterid, kes on segu hullumeelsusest, koomikast, brutaalsusest ja elunautimisest. Sõjavanker veereb edasi, kütuseks Ema Courage’i raugematu ärivaim ning saatjaks Courage’i ning tema kaaskonna laulud ja tantsud, vaatamas koos sinnapoole, kus meie päike viimast korda loojub.

Aastal 1939 oli saksa näitekirjanik Bertolt Brecht eksiilis viibiv pagulane, kes tundis õhust, et varsti on tulemas sõda. Brecht oli ühiskonna suhtes tundlik inimene, tema näidendid ja luule tajusid inimsuhete muutumist järjest hapramaks, maailma pihustumist tuhandeks kurjaks meheks, kes juba ootavad, odad käes. Mitte idee, mitte unistuse, mitte isegi pekiviilu pärast ei seisa nad − vaid soovi pärast anda järele oma instinktidele ning astuda üle inimlikkuse piiri tagasi tumedasse koopasse.

Sel pühapäeval toimub kinos Sõprus „Ema Courage’iga” mõttelises seoses oleva Õunpuu filmi „Roukli” eriseanss, millele järgneb vestlusring režissööri enda ning näitleja Eva Kolditsaga.

Täpsema info etenduse, piletite ja muu kohta leiad infot siit.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Intervjuu: Veiko Õunpuu
Veiko Õunpuu. Photo by Pilleli Läets
17 min

Intervjuu: Veiko Õunpuu

Müürileht käis kohtumas üle mandripiiri Saaremaal Kuressaares filmilavastaja Veiko Õunpuuga. Juttu tuli vabadusest, piiridest ja ennekõike tema värskest filmist „Free Range”, mis need tähendused elusalt vibreerivasse pildikehasse kätkeb. Unistamine on nähtavasti maailma parandav tegevus ning filmide tegemine fantaasiate ateljee ja mängumaa.
Pahupidi paradiisiaed „Roukli”
Juhan Ulfsak filmis „Roukli”.
3 min

Pahupidi paradiisiaed „Roukli”

Lugejale vaatevinkli seadmiseks: „Sügisball” on minu meelest parim eesti film, mis on kunagi tehtud. Tahaks kallistada iga vaatamise järel Unti ja Õunpuud ning kõiki teisi andekaid ja häid inimesi, kes suutsid tähendada kild killu haaval üles Ida-Euroopa ääreriigi elu vaikse traagika ja tragikoomika.
Sotsiosemiootika keskkoolile
Märt Koik monolavastuses „Avameelselt arvamisest”. Foto: Helen Västrik
Märt Koik monolavastuses „Avameelselt arvamisest”.
3 min

Sotsiosemiootika keskkoolile

Semiootik Martin Oja viskab erialase pilgu Musta Kasti monolavastusele „Avameelselt arvamisest”, kus Märt Koik pihib, et oli isegi varem konservatiiv, aga nüüd leiab vaid põhjust viimaseid välja naerda.
Müürileht