Teresa Winter – Untitled Death (The Death of Rave, 2017)

Oktoobris 2016 postitan Facebooki Teresa Winteri pala „How Strange Are Bodies?”. Lugu on selleks hetkeks aasta vanalt kassetilt ja muusikat jagan klikinäljas. Mõned päevad varem tehtud Pinteresti postitusega olen loovalikuga meeldinud vaid ühele. Facebookis kordub sama. Imestan, kuid ei sekku.

Oktoobris 2016 postitan Facebooki Teresa Winteri pala „How Strange Are Bodies?”. Lugu on selleks hetkeks aasta vanalt kassetilt ja muusikat jagan klikinäljas. Mõned päevad varem tehtud Pinteresti postitusega olen loovalikuga meeldinud vaid ühele. Facebookis kordub sama. Imestan, kuid ei sekku.

September 2017

Avan mulle saadetud lingi, kust hakkab mängima „Untitled Death”. Istun galeriis tööl, paar selgete silmadega turisti astub sisse ja küsin neilt luba jätkata. Kumisevad klaarid kõlad aeglaseks pühendunud kuulamiseks. Oleksime võinud kolmekesi kohe sealsamas vaimuselgusele tulla.

Käin linnas, ostan kaltsukast raske tallaga saapad ja kujutan ette, kuidas kogu sügise altkulmu ümbrust analüüsin. Trammis on Tallinna linnumees, vilistab enne väljumist, otsin samal ajal telefonist Teresa Winteri vana kassetti ja alles siis taipan, keda päeval mängisin.

Uus katse kodus. Korea nööpkuularid, jahtunud kohv, „Untitled Death” ja Microsoft Word. Kui Teresa Winterit tükk aega kuulata, võib temasse ära eksida. Olen ärkvel nagu veel mitte kordagi tänase jooksul, silmad selged kui satikad, ja kordamööda sumisevas ning vibreerivas helis leian sarnasusi kazoo ja CocoRosie’ga, Cocteau Twinsi „Alice’i” ja Sulev Keeduse „Georgica” meeleoluga.

Olen kaks ja pool tundi kolmekümne ühe minutilist plaati uuesti mängima pannud. Winteri muusikasse aega ära kaduda mul on ja minu mõlemad kõrvad laigivad kuulatavat väga.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Damien Dubrovnik – Great Many Arrows (Posh Isolation, 2017)

Damien Dubrovnik – Great Many Arrows (Posh Isolation, 2017)

„Arrows 1”, külm, naha alla voolav noise, kus Rahbek ekstaatiliselt sõnu pritsides müraga üheks tundub lahustuvat, on eepiline sissemarss. Tulevane klassika, mille eest lapsevanemad on poegi-tütreid praegu hoiatavad, kuid mille ettekanne 100 aasta pärast Estonia futukontserdisaalis välja müüakse.
Pia Fraus – Field Ceremony (Seksound, 2017)

Pia Fraus – Field Ceremony (Seksound, 2017)

Ansambel Pia Fraus viljeleb maagilist realismi, vürtsitab halli ja igavat võõrapäraste nootidega, värvib mustvalge kirjuks ja väänab sirge kõveraks.
Taavi Tulev / Kristjan Raidna – AB (Detroit Underground, 2017)

Taavi Tulev / Kristjan Raidna – AB (Detroit Underground, 2017)

Helimaastikuvõlur Taavi Tulev on avaldanud (koostöö)albumi „AB”, kus 2 x 37 minutit töötleb kõrvu Tulevi süntesaatorite ja Raidna flöödihelide koostöös loodud džässilik atmosfäär.
Müürileht