Mr Jazzy Bubblez on kohalik biidimeister. Mees, kellest sa ehk varem väga kuulnudki pole, kuid kes klopsib nii eesti kui ka välismaise riimitoodangu põhjaks džässiseid, ent samal ajal tugevat hiphopirusikat vibutavaid biite, millesse on segatud paras annus kosmost ja räpile kohast testosterooni.

Mr Jazzy Bubblez. Foto: Oliver Turp

Kui enamik noori produtsente proovib saada rikkaks EDMi vallas, siis sina oled valinud märksa keerulisema tee – biitide valmistamise. Miks just selline valik?

Olen terve elu ainult hiphopi ning räpiga kokku puutunud ja ei teeks muusikat, mis üldse huvi ei paku. Räpi instrumentaalid on alati kõrva jäänud ja sellest tuligi huvi, et tahaks ise ka teha. Alguses tegin tegelikult eJay programmiga nii-öelda träna, aga õnneks läks see üle ja tuli õige laine peale.

Konkurents üle maailma ei ole selles vallas just kõige väiksem. Kui sa peaksid ennast paari sõnaga „maha müüma”, siis kuidas see võiks kõlada?

Üsna peened biidid.

Kodumaise publiku jaoks oled hoidnud üsna madalat profiili ja jagad oma muusikat peamiselt portaali DatPiff kaudu. Mida see endast täpsemalt kujutab?

See on parim koht netis, kuhu enda miksteipe üles laadida. Seal on väga hea muusikat promoda ning suuremate summade eest on võimalik ka väga head lisareklaami soetada.

Milliste MCdega tahaksid koostööd teha?

Neid on päris palju, aga Lloyd Banks, Max B, Kendrick Lamar, Schoolboy Q, Nipsey Hussle, Curren$y jne.

Kas oled ka ise räppida proovinud?

Jah, sellega olen tegelenud peaaegu sama kaua kui instrumentaaliga. Lindistan päris palju. Mõned üksikud lood olen avalikustanud. Üks on näiteks „Grete Klein”.

Kui vana kooli räpibiitides on peamiseks koostiseks sämplimaterjal, siis uue kooli omas on neist üsna vähe alles jäänud. Mis sinu peamiseks „tööriistaks” on?

Sämplikraam on ja jääb, lihtsalt nende kasutamine on pisut muutunud, modernsemaks nii-öelda. Kasutan ohtralt vanu häid ja uusi sämpleid. Programmide osas on põhiliselt kasutuses KONTAKT, Nexus ja Gladiator.

Kui MCde vahel on päris tihti sõnadega tümitamist, siis kas biidi-produtseerijad saaksid ka üksteisele väljakutseid esitada?

Pole väga kuulnud, et biitidega tümitamist oleks, aga beat battle’eid on ikka.

Lemmikbiit?

Juustupitsa ja jalapenot peale.

Kes on su kõige suuremad eeskujud ja inspiratsiooniallikad?

Kui muusika tegemist alustasin, sain inspiratsiooni ja eeskuju otsapidi hiphopi algusaegadest. Nüüd on tekkinud kindlam käekiri ja seltskond, keda jälgin. Mõned esitajad/produtsendid oleks ka eespool mainitud Cardiak, Flying Lotus, Cardo, Lloyd Banks, Max B, Kendrick Lamar, Schoolboy Q, Curren$y, Jet Life ja mõned tegelased veel.

Kui saaksid oma biidid visuaali panna, siis mis pilt sulle esimesena silme ette tuleb?

Rikkalik elu kosmoses.

Mainisid, et oled elu jooksul palju räpi ja hiphopiga kokku puutunud. Kuidas sa biitide valmistamise endale selgeks tegid? Oli sul kellegi pealt õppida või tegutsesid pigem katse ja eksituse meetodil?

Alguse sai asi nii, et naabripoiss tutvustas mulle sellist programmi nagu eJay. Toksisime seal juba valmis tehtud loos juppe kokku, aga see muutus ajapikku igavaks ja nii läksin FL Studio peale üle, kus saab ise kõike nullist teha. FLis hakkas põhitöö peale. Seal olen ise asjad selgeks õppinud ning vahepeal mõnelt sõbralt paar näpunäidet saanud.

Kohalikul skeenel sa end suuresti haipinud ei ole. On sul mingid kindlad põhimõtted, mille järgi tegutsed? Kuidas teised muusikud su üles leiavad?

Jah, minul ja mu seltsil on kindel siht silme ees. Meie põhieesmärk on ikkagi muusikat USA piiridesse lükata. Oleme väga suure arvu välismaiste artistidega juba koostööd teinud ja peagi läheme ka ise Eestist minema, et asja paremini edasi ajada.

Kuula lisaks Mr Jazzy Bubblez’i SoundCloudist.