„Veider orkester” rokib Jarek Kasari muusika saatel

Frida on vabakutseline näitleja. Vallo ja Jane tahavad saada kirjanikuks. Ester tahab maailma parandada. Georg paneb pidu. Oskar ei tea, mida ta tahab. Neid ühendab bänd, mille prooviruum on ühtlasi nende koduks ja mida peab üleval igavesti noor Vera. Esmapilgul näeb kõrvaltvaataja enda ees kampa, kellele meeldib pidutseda, vaielda, tantsida, eputada, filosofeerida, flirtida. Kogu selle lõbususe alt kumab aga midagi sünget ja halvaendelist.

Frida on vabakutseline näitleja. Vallo ja Jane tahavad saada kirjanikuks. Ester tahab maailma parandada. Georg paneb pidu. Oskar ei tea, mida ta tahab. Neid ühendab bänd, mille prooviruum on ühtlasi nende koduks ja mida peab üleval igavesti noor Vera. Esmapilgul näeb kõrvaltvaataja enda ees kampa, kellele meeldib pidutseda, vaielda, tantsida, eputada, filosofeerida, flirtida. Kogu selle lõbususe alt kumab aga midagi sünget ja halvaendelist.

„Veider orkester”. Foto: Siim Vahur

„Veider orkester”. Foto: Siim Vahur

Kõik see kokku annab kokku järgmisel nädalal Salme Kultuurikeskuses lavastuva etenduse „Veider orkester” – EMTA lavakunstikooli 27. lennu energilise bakalaureuselavastuse, kus näeb lisaks tulevastele tegijatele ka Linnateatri näitlejaid Elisabet Reinsalu, Kaspar Velbergi ning Liis Lassi, ja mille on lavalaudadele seadnud Ameerika lavastaja Adrian Giurgea.

Rodney Acklandi 1932. aastal Londonis kirjutatud näitemäng seob endas osavalt toonasele Inglismaale omaseid vastandlikke meeleolusid. Ühelt poolt ei ole veel vaibunud džässiajastu pulbitsev lõbujanu, millega esimesest maailmasõjast raputatud inimesed püüdsid läbielatud koledusi unustada. Teisalt ennustavad horisondile kogunevad mustad pilved juba uute kõikepurustavate õuduste saabumist.

Mõttelaadilt ja käitumiselt võiksid Acklandi näidendis kujutatud noored vabalt olla kaasaegsed Kalamaja hipsterid ning elu, püüdlused ja õnneotsingud suure poliitikamaastiku ähvardava paine all ei ole võõrad ka kaasaegsele eestlasele. Niisiis ongi näidendi tegevus toodud 1930. aastatest tänapäeva Eestisse ning inspiratsiooni ammutatud ka 1990. aastate grunge-kultuurist.

Näidendis teevad kaasa Elisabet Reinsalu, Liis Lass, Kaspar Velberg ning lavakunstikooli 27. lennu tudengid Jürgen Gansen, Markus Habakukk, Laura Kalle, Karmo Nigula, Saara Nüganen, Lauli Otsar, Ott Raidmets, Christopher Rajaveer ja Liisa Saaremäel.

Bändi originaalmuusika on kirjutanud Jarek Kasar ja lavakujunduse on seadnud Linnateatri uus peakunstnik Reet Aus.

Lisainfot etenduse kohta leiad siit.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Galerii: Must Kast avas esimese hooaja „Õhupallidega”

Galerii: Must Kast avas esimese hooaja „Õhupallidega”

Tartu uusim teater Must Kast avas pühapäeval, 20. septembril pidulikult oma esimese hooaja professionaalse teatrina. Keskpäevaks kogunes Genialistide klubi saal täis väiksemaid ja suuremaid teatrihuvilisi, et vaadata ühiselt Musta Kasti hooaja avalavastust „Õhupallid”.
A-festival täidab taaralinna teatri ja #absurdiga
Trupi Eskiisid Ruumis lavastus „Hamlet. Taani. Rahu. Prints.” Foto: erakogu
Trupi Eskiisid Ruumis lavastus „Hamlet. Taani. Rahu. Prints.”
,
2 min

A-festival täidab taaralinna teatri ja #absurdiga

Paratamatult, nagu pärast suve tuleb ikka sügis, naaseb Tartu Üliõpilasteatri eestvedamisel ka sel aastal 8.–10. oktoobril rahvusvaheline A-festival. Absurdi viljelevate (tudengi)teatrite ühisnimetaja on katsetav ja piire otsiv teatrikeel.
Müürileht