Ascetic – Everything Is Becoming, Remixes EP (Instruments of Discipline, 2017)

Austraaliast pärit, kuid aastal 2013 Berliini kolinud post-wave’i trio Ascetic avaldas oma teise kauamängiva 2015. aasta talvel. Nüüd on selle plaadi kaks esimest lugu antud üle techno– ja noise-muusikale keskenduvale Saksa plaadileibelile Instruments of Discipline.

Austraaliast pärit, kuid aastal 2013 Berliini kolinud post-wave’i trio Ascetic avaldas oma teise kauamängiva 2015. aasta talvel. Nüüd on selle plaadi kaks esimest lugu antud üle techno– ja noise-muusikale keskenduvale Saksa plaadileibelile Instruments of Discipline.

Tulemuseks on EP, millel mõlemad lood on saanud kaks uut töötlust – algne materjal on demonteeritud ning sealt leitud elementide peale ehitatud neli agressiivset industriaalimaigulist remiksi.

Introle „Utterings” on andnud uue hingamise Ancient Methods ning Phase Fatale. Mõlemad on valinud algmaterjalist kasutamiseks krigiseva kitarri ja meeleheitliku vokaali ning ehitanud nende ümber jõulise elektroonilise kesta, mis sobib igale peole, kus on kavas dark electro ja techno.

Loo „Exegesis” on võtnud ette kreeka päritolu Unhuman ja Luna Violenta, kelle taustast pole palju teada, ja siin lähevad asjad üpriski huvitavaks. Unhuman on muutnud algmaterjali väga konkreetseks tantsumuusikaks, milles kõlab helisid, mis ei oleks kohatud ka mõnes power-elektroonika palas. Plaadil olevatest radadest on see vast kõige jõhkram andmine.

Luna Violenta viib asja hoopis teise suunda. Originaali bassiintrot on kasutatud tunduvalt võimsamalt – võiks arvata, et kõlab hoopis mõni Godfleshi lugu. Sealt edasi arenev rusuv noise’i ja dark ambient’i hübriid muudab selle kindlasti plaadi kõige omanäolisemaks tööks, kuid tooni ja emotsiooni tõttu ei kõla see sugugi sobimatult.

Nelja esitaja remiksid sobivad hästi kokku – kõik on jätnud algsele materjalile selgelt oma jälje, kuid siiski on näha, et ehkki idee sellest, milline nende endi muusika kõlapilt täpselt olema peaks, on kohati erinev, jagavad nad samu esteetilisi väärtusi.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Taak – Supersargasso (2016)

Taak – Supersargasso (2016)

Eesti doom metal’i bänd Taak tuli sel aastal välja uue sünge, kurjakuulutava ning kohati isegi rusuva albumiga „Supersargasso”, mis kinnitab ka veendumust, et bändi nimi õigustab end täielikult.
Alexey Volkov – Cold Blooded Genius EP (Linda Records, 2016)

Alexey Volkov – Cold Blooded Genius EP (Linda Records, 2016)

Industriaalse techno’ga on paratamatult nii, et enamasti toimib see kõige magusamalt tantsuplatsil, visates keha veidrasse vaakumisse, korralikku power mode’i. Teisalt leiab sellest žanrist ka nüansirikkamat loomingut, mis omamoodi kunstiteoseks lahustub ja millest ükshaaval detaile üles noppida annab.
Blanck Mass – World Eater (Sacred Bones, 2017)

Blanck Mass – World Eater (Sacred Bones, 2017)

„Maailm õgib end,” kõlab Fuck Buttonsi nimelise noise’i-duo ühe osapoole Benjamin Poweri värskeima helitöö keskne põhimõte.
Müürileht