Phase Fatale – Redeemer (Hospital Productions, 2017)

Phase Fatale’i debüütalbum „Redeemer” maalib kuulajale pildi trööstitust postapokalüptilisest maailmast, kus vaimset ja füüsilist lunastust on võimeline pakkuma vaid välisilma salgav hedonism ja konstantne ekstaatiline seisund.

Phase Fatale’i debüütalbum „Redeemer” maalib kuulajale pildi trööstitust postapokalüptilisest maailmast, kus vaimset ja füüsilist lunastust on võimeline pakkuma vaid välisilma salgav hedonism ja konstantne ekstaatiline seisund.

PF on kehtestanud end viimase paari aastaga kui üks tähelepanuväärseim techno tumedamaid äärealasid avastav artist. Selliste mainekate leibelite nagu aufnahme + wiedergabe, Jealous God ja Unterton alt ilmunud EPdelt tuttav agressiivne ja palavikuline kõlapilt on leidnud oma kindla koha ka „Redeemeri” peal, kuid mõjub kindlasse kontseptuaalsesse struktuuri asetatuna tunduvalt värskema ja põnevamana.

Esimesed kaks lugu „Spoken Ashes” ja „Operate Within” ongi plaadi kõige „klubisõbralikumad” palad – kõrva jäävad PFi puhul juba nii tuttavad hüpnootilised rütmid, metalsed trummid ja teravahambulised süntesaatorid.

Täispikk album annab võrreldes EP-formaadiga tunduvalt enam ruumi eksperimenteerimiseks ja nii on tantsuplatsikesksemate lugude kõrval ka paar techno dekonstrueerimise katsetust. „Interference” ja „Beast” on mõlemad pigem atmosfääri loomise taotlustega ja annavad pidevalt kuklasse raiuva 4/4 bassirütmi järel vajaliku pausi hingetõmbeks. Siin on tunda ka väikest kummardust Regise veetava Downwards Recordsi kataloogile, kus techno, ambient ja noise mahuvad kõik ühe täpsustamata nimetaja alla. Otsi kokku tõmbav tempokas postpungilik nimilugu paneb pulsi taaskord kiiremini käima, kuid lõpliku katarsise tekitamiseks jääb sellel jõust puudu.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Blanck Mass – World Eater (Sacred Bones, 2017)

Blanck Mass – World Eater (Sacred Bones, 2017)

„Maailm õgib end,” kõlab Fuck Buttonsi nimelise noise’i-duo ühe osapoole Benjamin Poweri värskeima helitöö keskne põhimõte.
Ascetic – Everything Is Becoming, Remixes EP (Instruments of Discipline, 2017)

Ascetic – Everything Is Becoming, Remixes EP (Instruments of Discipline, 2017)

Austraaliast pärit, kuid aastal 2013 Berliini kolinud post-wave’i trio Ascetic avaldas oma teise kauamängiva 2015. aasta talvel. Nüüd on selle plaadi kaks esimest lugu antud üle techno- ja noise-muusikale keskenduvale Saksa plaadileibelile Instruments of…
Damien Dubrovnik – Great Many Arrows (Posh Isolation, 2017)

Damien Dubrovnik – Great Many Arrows (Posh Isolation, 2017)

„Arrows 1”, külm, naha alla voolav noise, kus Rahbek ekstaatiliselt sõnu pritsides müraga üheks tundub lahustuvat, on eepiline sissemarss. Tulevane klassika, mille eest lapsevanemad on poegi-tütreid praegu hoiatavad, kuid mille ettekanne 100 aasta pärast Estonia futukontserdisaalis välja müüakse.
Müürileht