Motor Tension Ensemble – Maskid (2020)

Mõne muusikastiili või -albumiga on võimalik siduda reaalses maailmas olevaid objekte. Kui gangsta rap’il on Rolex ja doom metal’il surnukirst, siis Motor Tension Ensemble’i gootirokilikul plaadil „Maskid” võiks selleks olla põlev küünal.

Mõne muusikastiili või -albumiga on võimalik siduda reaalses maailmas olevaid objekte. Kui gangsta rap’il on Rolex ja doom metal’il surnukirst, siis Motor Tension Ensemble’i gootirokilikul plaadil „Maskid” võiks selleks olla põlev küünal.

★★★★☆

Nii nagu küünal võib olla valgust tuues rõõmustav, oma hapruses melanhoolne, leegi tõttu isegi ohtlik, on ka see lühike heliplaat heas mõttes kõike seda. „Maskid” kõlab siiralt, ilma mingisuguse metamodernistliku võltsirooniata, julgelt oma eelkäijate mõjutusi nootide keskele pikkides. Mõned palad lausa nõretavad vanaisakeste Bauhausi ja Joy Divisioni kõikjale jõudvast pärandist, mistõttu esineb ka žanriklišeesid.

Kajasse uputatud vokaal ei anna küll välja katedraali mõõtu ja väga isikliku hõnguga sõnad ei rõhu suursugususele, kuid annavad mõista vahetust kontaktist laulja ja kuulaja vahel. Kohati kriipiva kitarrimängu, tagasihoidliku rütmisektsiooni ja kerglaselt kõliseva sünteka abiga suudab plaat lihtsalt tekitada vaimupildi väikesest pimedast klubist, kus lava ees õõtsuvad inimesed põlgavad oma ausas haavatavuses üksteise silmapilku kui tuld, ent plaadi tõenäoliselt taotluslikult viimaseks jäetud pala „Hümn” süstib neisse energiat, soojust ja entusiasmi. „Maskid” mõjub seega oma askeetlikkuse ja autentsusega siiralt armsana – küünla moodi soojust ja valgust andvalt.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Taavi-Peeter Liiv – Absurd (2020)

Taavi-Peeter Liiv – Absurd (2020)

Eesti autoripopist rääkides ei saa kuidagi mööda Vaiko Eplikust, see on fakt. Seetõttu on ka mõistetav, miks meil on tekkinud kodumaine minižanr eplik-core, mis tähistab sarnast postestraadlikku ja protohipsterlikku naivistlikku popmuusikat ja millest pole viimastel aastatel siinmail puudust tulnud.
Wondering O – ? r u  (Heaven’s Trumpet, 2020)

Wondering O – ? r u (Heaven’s Trumpet, 2020)

Koroonakarantiini ajal on osutunud populaarseks igasugused kultuuriüritused interneti vahendusel. Wondering O ehk Mihkel Tombergi albumit „? r u” võib käsitleda samuti kui kontserdivõimalust kodus.
Lauri Lest – Duality (2020)

Lauri Lest – Duality (2020)

Produtsent Lauri Lest võtab debüütalbumil suuna ambient’likku kosmose-eepikasse, ent vürtsitab enda õhulist retroelektroonikat nakkavate rütmidega.
Müürileht