Aigar Vals – End Game

Sügis käes, lehti muudkui langeb, vihma sajab, torm möllab. Paras aeg Aigar Valsi debüütalbumiks.

See on üks tummine tükk. Unelev õrnalt eksperimentaalne postrokk. Maalib oma raskekoelisusega gothamliku pilvealuse maailma ja viib sinna müsteeriume lahendama. Omamoodi romantiline ka.

„End Game” võtab kokku mingisuguse etapi muusiku elust ja loomingust. Suuresti kodustes tingimustes nikerdatud kraam ei ole püüd kuulajat enda poole meelitada, see on lihtsalt tema lugu.

Kui tehtaks eesti variant tsipa õudsest prantsuse sarjast „Les Revenants” (mille tunnusmuusika autor on postrokkansambel Mogwai, ilus musa on!), sobiks Aigari looming sinna hästi. Samas mõjub albumitäis lugusid ilma igasuguse visuaalita juba nagu värvikas juturaamat. Lugude pealkirjad on kui peatükid. Näiteks pärast „Spiral Downwardsi” tuleb „Uprising”, mis kõlab nagu idast tõusev päike.

Lugusid jutustavad instrumentaalid. Vokaali esineb siin-seal küll, aga see on täiesti võrdõiguslik ülejäänud instrumentidega, toetades ühist teekonda. Sünteetilised helid ja kitarriosa ning raske langemisega trummid põimuvad üsna dramaatiliselt. Mida rohkem kuulata, seda enam küsimärke see sünteetiliste helide kasutamine ja nende eriilmelisus tekitab.

Mina isiklikult ei saa seda albumit kaua kuulata, sest hakkan igatsema akustilise klaveri (möödaminevat sündiklaverit väikese kajaga siin on) ja hõredama helikeele järele. Liiga palju elemente koos hakkab vähehaaval rusuma nagu sügisene madalrõhkkond. See on album, mis nõuab teatud haakuvat meeleolu.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Kolm aastat pärast debüütalbumit on Badass Yuki noormehed ilmutanud küpse meistriteose, millesarnast pole Eestis tehtud tubli 20 aastat. Sellelt leiad nii avangardi, tantsu-indie’t, croonerism’i kui ka tumeda varjundiga art rock’i.
Bizarre – Necro (Seksound, 2018)

Bizarre – Necro (Seksound, 2018)

Plaadifirma Seksound andis juunis välja armsa meeldetuletuse, et 90ndate eesti musamaastikul leidub pärleid. Seda eeskätt shoegaze’i, dream pop’i ja indie huvilistele.
Uus eesti biit: Aigar Vals
Foto: Maris Tomba

Uus eesti biit: Aigar Vals

Aigar Vals võtab emotsioonideks ja perioodideks lahti oma esimese sooloplaadi „End Game”.
Müürileht