Antigone & François X – We Move As One (Dement3d, 2016)

Pariis oli kunagi linn, mis ei maganud. Mõned aastad tagasi tõstatati aga küsimus, kas sealne ööelu on läbi saanud. Varakult vaikust nõudev bourgeois oli muusika põranda alt välja juurinud ja südalinnast suures osas välja kihutanud. Või jõele, nagu seda on klubi Concrete – koht, kuhu on koondunud Pariisi techno-skeene ühed olulisimad taaselustajad ja esindajad.

Pariis oli kunagi linn, mis ei maganud. Mõned aastad tagasi tõstatati aga küsimus, kas sealne ööelu on läbi saanud. Varakult vaikust nõudev bourgeois oli muusika põranda alt välja juurinud ja südalinnast suures osas välja kihutanud. Või jõele, nagu seda on klubi Concrete – koht, kuhu on koondunud Pariisi techno-skeene ühed olulisimad taaselustajad ja esindajad.

Veepealset klubi võib pidada ka ankruks sealsetele residentidele Antigone’ile ja François X-ile ning aluseks nende ühistööle „We Move As One”. EP kummutab kartuse prantslaste tumedama klubimuusika kadumisest. Plaat on mitmekülgne ning kulgemine algusest lõpuni väga sujuv. Kogeda saab nii kosmilisi ambient’i-helisid, tumedat läbilõikavat bassi kui ka techno’le omast kiiremat biiti.

Kui mõne DJga tekib kohati kõrghetkedeta „been there heard that” tunne, siis „We Move As One” ei paku ehk loopõhist banger’it, kuid igale uuele track’ile üleminek mõjub värskendavalt. Juba avalugu „Pagan Woman” (üks minu siinseid favoriite) naelutab kuulama, muutub „Love Trade’i” kaudu rütmilisemaks kerimiseks ja tekitab „Ready To Escape’i” industriaalsete helidega berghainliku vaibi. Pärast korralikku kütet sulgub EP hüpnotiseeriva nimilooga.

Antigone’i ja François X-i vaheline sünergia läbib tervet plaati ning võib öelda, et nad tõesti liiguvad kui üks, viies kuulajad vabastavate meloodiate rüppe. Oi, mis võnkeid „We Move As One’i” mõned lood industriaalhoonete seinte vahel tekitaks!

Soovitan kuulata, sest Pariisi techno on taas teemas. Merci beaucoup!

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Exit Safe Mode – exitsafemode1 EP (2016)

Exit Safe Mode – exitsafemode1 EP (2016)

Exit Safe Mode’i muusika kuulub ilmselgelt tumedatesse tossustesse tantsusaalidesse ning mõistab ja jagab atmosfääri, mis on tuttav neile, kes pidudel lõpuni vastu peavad.
Windom – Tart Tart (Pater Noster, 2016)

Windom – Tart Tart (Pater Noster, 2016)

Tõtt-öelda polnud mul aimugi, kelle või millega täpselt tegu on, kui seda arvustust kirjutama nõustusin. Sain vihjeks vaid nii palju, et mulle võib selline asi ilmselt peale minna, ja tõepoolest – läheb ja mitte vähe.
Tehnoloogiline Päike – Technological Sun  (Fantastic Planet, 2016)

Tehnoloogiline Päike – Technological Sun (Fantastic Planet, 2016)

Mihkel Kõrvitsa ja Evar Anvelti uus vinüül-väljalase seostub postapokalüptilise cruising-muusikaga, mida passib lasta vaid karmist kõlarist ja mitu korda järjepanu.
Müürileht