EKKMis on avatud näitus „Pseudo”

Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis on kuni 30. oktoobrini avatud Marten Esko kureeritud näitus „Pseudo” absurdi ja tõsiduse vahealast, kus osalevad kunstnikud Dénes Farkas & Taavi Talve, Dora García, Flo Kasearu, Jevgeni Zolotko, Kristiina Hansen & Sigrid Viir ning Neeme Külm.


Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis on kuni 30. oktoobrini avatud Marten Esko kureeritud näitus „Pseudo” absurdi ja tõsiduse vahealast, kus osalevad kunstnikud Dénes Farkas & Taavi Talve, Dora García, Flo Kasearu, Jevgeni Zolotko, Kristiina Hansen & Sigrid Viir ning Neeme Külm.

Kristiina Hanseni ja Sigrid Viiru teos „Delta India Sierra Charlie" (2015). Foto: Johannes Säre

Kristiina Hanseni ja Sigrid Viiru teos „Delta India Sierra Charlie" (2015). Foto: Johannes Säre

Algust ei ole olemas. Mind sigitati – ka nagu sind – ja sestsaadik olen ma koormatud.
Émile Ajar > Paul Pavlowich > Romain Gary, „Pseudo”

Need on esimesed read 1976. aastal Émile Ajari nime alt ilmunud romaanist „Pseudo”, mis pälvis esialgu vähe tähelepanu. Seda võib pidada Émile Ajari pseudo-autobiograafiliseks kirjutiseks. „Pseudo” oli Émile Ajari kolmas teos, mis ilmus aasta pärast prix Goncourt’i võitnud romaani „Elu alles ees”. Émile Ajar oli Romain Gary pseudonüüm. See oli Gary’le teine kord võita preemia, mida ei saa kaks korda võita. Suurenenud meediatähelepanus palus Gary oma nõol, Paul Pavlowitchil avalikkuse ees Émil Ajari kehastada. „Pseudo” on romaan, mille kirjutas Romain Gary, kehastudes Paul Pavlowitchiks tõendamaks, et Paul Pavlowitch on Émile Ajar, ja see toimis, kuid see näitus ei räägi sellest.

See näitus ei räägi meile arusaadavas keeles sarnaselt minategelasega romaanis „Pseudo”, kes üritab vältida igasugust sidet kontekstiga. Ka see näitus ei räägi eesti keelt, „aga mitte piisavalt hästi”. Me saame millestki ikkagi aru, või vähemalt aimame, isegi kui mingit rääkimist ei toimu.

Muidugi ei eksisteeri siin mingit üks-ühesust, ei midagi etteantut, ei midagi etteöeldut, peale selle sama siin. Aga siin võib tajuda nii universaalsust, aktuaalsust kui määratlematust; teatavat paralleelreaalsuse loomist, mis võib kohati olla reaalsem kui argisus või võrdselt leige; absurdi ja tõsiduse vahealas paiknevaid lavastusi, portreesid ja käsitlusi, mis on samal ajal nii mängulised kui ka rangelt struktureeritud; asju, mis ei sobitu, mis otsivad väljapääsu, mis soovivad eemalduda, mis sobiksid mujale; näitust, mis on pseudo, püüdes olla tervik ning olles vähemasti tervikute kooslus.

Loe lisa EKKMi kodulehelt.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kogu ruumi täitev kunst
Kristi Kongi „Pilt läbi pisarate” (2016). Foto: Kristiina Hansen
Kristi Kongi „Pilt läbi pisarate” (2016).
8 min

Kogu ruumi täitev kunst

Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis on avatud kodumaise taideskeene üks olulisimaid näitusi „Köler Prize 2016”, mis päädib mai lõpus toimuval pidulikul auhinnagalal nii rahvusvahelise žürii kui ka kohaliku publiku lemmiku tunnustamisega.
Musta kasti kohtumine valge kuubiga
Elis Saareväli installatsioon „Küllaltki hästi” tänavuselt Artishoki Biennaalilt. Foto: Paul Kuimet
Elis Saareväli installatsioon „Küllaltki hästi” tänavuselt Artishoki Biennaalilt.
7 min

Musta kasti kohtumine valge kuubiga

Artishoki veerg on kunstikriitika blogi Artishoki ja Müürilehe koostöös valmiv veerg sellest, mis kunstiinimestel parasjagu südamel on. Seekord kirjutab V Artishoki Biennaali kuraator Evelyn Raudsepp festivalist, kus kohtuvad teater ja kunstigalerii, pakkudes uuele hübriidruumile välja nimetuse kunsti-hall.
Täna esietendub Karl Saksa soololavastus „Seisund ja disain”
2 min

Täna esietendub Karl Saksa soololavastus „Seisund ja disain”

Täna, 21. oktoobril tuleb Karl Saks Kanuti Gildi SAALis üle viie aasta uuesti üksi lavale, esitades kohtusaali hierarhiatest tõukuvat „Seisundit ja disaini”.
Müürileht