Täna, 21. oktoobril tuleb Karl Saks Kanuti Gildi SAALis üle viie aasta uuesti üksi lavale, esitades kohtusaali hierarhiatest tõukuvat „Seisundit ja disaini”.

Karl Saks. Foto: Jana Solom

Täidesaatvat võimu ja kahtlusaluseid esitavad arhetüübid, asitõenditeks on elemendid ja artefaktid ning tunnistajapingis istub ehmunud kunstnik. Lahenduse leidmiseks võetakse kasutusele paragrahvid rituaalidest ja arhiiv surnute ülestunnistustest. Väiteid ja vastuväiteid vahendavad seaduslik füüsiline hierarhia ja häbitu formaalne koreograafia.

Karl Saks on vabakutseline koreograaf ja tantsija. Ta on lõpetanud Viljandi Kultuuriakadeemia, on ennast täiendanud Inglismaal Chesteri Ülikoolis ning osalenud erinevates meistriklassides Portugalis, Islandil, Saksamaal ja Austrias. Hetkel õpib ta Eesti Kunstiakadeemia uusmeedia magistriprogrammis, ja tegeleb heliloomega Cubus Larviku kaitsva müüri taga. Kunstniku teine ning eelmine soolo-töö „The Drone of Monk Nestor” etendus 2011. aastal Kanuti Gildi SAALis Sõltumatu Tantsu Lava produktsioonina. Pärast seda on Karl osalenud erinevates koostöö-projektides nii Eestis kui välismaal. Viimasena osales ta Maroko koreograafi Radouan Mriziga lavastuses „3600”.

Karl Saks selgitab, miks otsustas lavastust vormistada juriidilise võtme kaudu: „Kohturuumi hierarhia tähendab siinkohal mälulisust indiviidi peas, seda kuidas ta konstrueerib mälu läbi selle. Oluline on see, kuidas see hierarhia paneb meid otsustama, tagasi lükkama ja siis kinnitama. Üritad meenutada, aru saada, kas su mälestus on tõene või mitte. See sama süsteem toimub inimese peas koguaeg, see on seotud moraali, eetika, filosoofia ja mäluga. Need on mehhanisimid, kus kohturuum lõppeb pea sees. „Seisund ja disain” tegeleb keha ja mälu koreograafiaga.”

Loe lavastuse kohta lisa ja vaata järgmiste etenduste kuupäevi Kanuti Gildi SAALi kodulehelt.