Erinevad esitajad – 303 101 (Planet Rhythm, 2018)

Terve plaadi puhul peab tõdema, et ainsana eristub kogu küttest „Acid City”, kus leidub hetki, mil keha hävitajaliku tantsupaine all helide mitmekihilisusesse sukeldub.

Enne plaadi juurde asumist kirjutaksin kõigepealt hoopis mõned sõnad EPl kaasategevast artistist 999999999. Paradoksaalsel kombel võib välja tuua tõsiasja, mida öeldi hiljuti Slam Radio podcast’is, et 999999999 on kiiresti endale nime teinud müstiline itaalia duo, kes alustas 2016. aastal. Ja ega väga palju rohkem infot nende kohta ei leiagi. Sellest hoolimata on 999999999 välja antud muusika alati defitsiit. Mõne päeva möödudes võib olla kindel, et veebipoest vaatab vastu teade „out of stock”.

99999999 edu saladuseks võib pidada nende happelisi techno-kõlasid, mis sisestavad kehasse omapärast edasipürgimisjõudu. See pole külm ja kalk, vaid voolavam, kohati isegi peadpööritav acid. Lugusid kinniste silmadega kuulates tundub, nagu oleks rännanud ajas 80ndate reivile.

EPl „303 101” on 999999999 esindatud seekord vaid ühe looga. Plaadil täristavad nad track’iga „300000003” Roland TB-303 masinat kõige korralikumalt. Huvitaval kombel ei torka duo aga ülejäänud kolme artisti kõrval nii spetsiifiliselt kõrva, kui võiks arvata. Ka teised tegijad pakuvad oma kiiretempoliste happelugudega võrdväärset konkurentsi. Terve plaadi puhul peab tõdema, et ainsana eristub kogu küttest „Acid City”, kus leidub hetki, mil keha hävitajaliku tantsupaine all helide mitmekihilisusesse sukeldub.

EPle oleks siiski tulnud kasuks acid’i eriilmelisuse väljatoomine. Lugusid tükkhaaval tarbides tundub iga teine sound ja sämpel värskem ning huvitavam, koos kuulates muutuvad kärisevad happehelid aga pikalevenivaks ning tuhmiks. „303 101” pakub võimalust nautida Roland TB-303 kõlasid, kuid sõltub kuulajast, kas see annab energiat juurde või pigem võtab seda.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Erinevad esitajad – Klockworks 20 (Klockworks, 2017)

Erinevad esitajad – Klockworks 20 (Klockworks, 2017)

Septembri keskpaigas välja antud kogumik „Klockworks 20” on Ben Klocki plaadifirma kahekümnes reliis, mille saabumist tähistatakse Klockworksi jaoks siiani kõige mahukama kogumikuga.
Born To Bang – Straight Shooter (Off-Kilter, 2017)

Born To Bang – Straight Shooter (Off-Kilter, 2017)

Born To Bangi nime taha peitub produtsent, DJ, promootor ja leibeliomanik Lauri Lember, kes on mõnda aega ka elektroonilise tantsumuusika Mekas Berliinis elanud ning selle unikaalse ja vabameelse klubikultuuri õhku hinganud-kogenud.
DJ-ankeet: Maria Minerva
Maria Minerva. Foto: Alexei Ponomarchuk
2 min

DJ-ankeet: Maria Minerva

Viimased neli aastat Los Angeleses paiknenud ning sealse plaadifirma Not Not Fun ja tolle alaleibeli 100% Silk all tegutsev Maria Minerva on olnud lisaks produtseerimisele alati ka aktiivne DJ, kes võib üllatada muusikat mängides nii 20. sajandi alguse amatöörlike „ooperiprimadonnade” kui ka rumeenia elektroga.
Müürileht