Oneohtrix Point Never – Garden of Delete (Warp, 2015)

Pärast tuuri Nine Inch Nailsiga ja kaht aastat oma viimase albumi ilmumisest toob Daniel Lopatin (alias Oneohtrix Point Never) meieni „Garden of Delete’i” – tema senise karjääri kõige omapärasema üllitise.

Pärast tuuri Nine Inch Nailsiga ja kaht aastat oma viimase albumi ilmumisest toob Daniel Lopatin (alias Oneohtrix Point Never) meieni „Garden of Delete’i” – tema senise karjääri kõige omapärasema üllitise.

Teosel, mida Lopatin ise nimetab „rokkalbumiks”, põrkuvad konventsionaalsemad ideed OPNi tavapärase veidrusega, mille tulem on kummaline, kuid rahulolu pakkuv.

Juustused EDMi- ja metal’i-saundid plaadi esimestes lugudes „Ezra” ja „Sticky Drama” võivad tunduda nagu kuulaja üle irvitamine, kuid kiiresti saab selgeks, mida Lopatin teha üritab: seal, kus varasemad albumid viitasid new age’ile, minimalismile ja retro-muzak’ile, on nüüd inspiratsiooniks maitsetu popp. Selle tulemusena kõlavad lood oluliselt vähem esoteerilisena, kuid kõige põhjaks olevad tehnikad, nagu kollaažlik kompositsioon ning helidega manipuleerimine, püsivad meisterlikumad kui varasematel helitöödel. Plaadi keskele asetatud „Mutant Standard” on eriti silmapaistev, alustades videomänguliku terroriga, tõustes triumfeerivate trance’i-kulminatsioonideni ning avastades kõike, mis sinna vahele jääb.

Mujal näitab Lopatin aga oma inimlikkust – orgaanilisi instrumente kasutab ta rohkem kui kunagi varem ning loos „Child of Rage” on need ehk ühed kõige ilusamad, mis tema sulest eales tulnud. Üleüldiselt on see esimene kord, kui OPN ei ürita püstitada konkreetset teesi. Tema muusikas on alati olnud süda, kuid seni oli see peidetud postmodernistliku intellektuaalsuse kardina taha. Rõhu emotsioonidele asetamine on ilmselt julgeim samm, mille mõistatuslik Lopatin teha võis.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Talamak – Talamak EP (2015)

Plaadiarvustus: Talamak – Talamak EP (2015)

Lõuna-Eesti juurtega õhulise progepopi bänd Talamak on saanud neli aastat pärast avalikkuse ette ilmumist valmis oma esimese EP. Võimekate ja muusikaalaselt haritud interpreetide koostöös valminud plaat on kõrge tasemega sisse mängitud ja üldiselt pettumust ei valmista.
HEALTH – Death Magic (Loma Vista, 2015)

HEALTH – Death Magic (Loma Vista, 2015)

Pärast kuueaastast LP-pausi, mille vahele jäi üks remiksialbum ning soundtrack arvutimängule „Max Payne 3”, tormas USA noise rock’i punt HEALTH kevade hakul taas areenile, kaasas „New Coke’i” nimeline prelüüd uuele plaadile ja video, milles näeb aegluubis oksendamisstseeni ning lõputiitrites lauset „You will…
PK – Labürint (2015)

PK – Labürint (2015)

„Labürint” algab palaga „Koordinaadid”, millest ilmneb, et sel labürindil neid polegi: „see on koht, mis ei tea isegi oma koordinaate.” See labürint on koduks nii lootusetusele kui ka potentsiaalile ja erinevate vastandite jadale. Jääb mulje, et see kujutab abstraktset kohta, kus inimesed otsivad ennast. Eneseotsingutega tegeleb…
Müürileht