POLLU77E – Godspeed! (Internet Cafe, 2021)

Henry Peedi projekt POLLU77E on kõlareid kärssama ajav materjal. Piisavalt valjult kuulates võiks nende saundidega remondi käigus seinalt vana krohvi lahti raputada.

Sellest on möödas 30 aastat, kui ilmus Mescalinum Unitedi vali ja tume tulevikku vaatav tantsupõrandapomm „We Have Arrived”.

★★☆☆☆

John Peeli toetatud träkk toimis tõelise ilmutusena paljudele, näiteks muutis see kardinaalselt New Yorgi house’i-produtsendi Lenny Dee karjääri, kes pööras kogu enda edasise tähelepanu hardcore reivihelidele. Loo autori Marc Trauneri psühhedeelse ideevälgatuse DNA osakesi võib kohata siiani nüüdisaegse karmima tantsumuusika seas, nagu gabber, schranz, industrial ja hard techno, kuid vähesed on jõudnud selle geniaalsuse tuumani. Nimelt ei peitu teose agressiivsus kiires tempos ega moonutatud kärarikaste helide kokkukuhjamises, vaid hoopis ärevust tekitava klaustrofoobse kõlakeskkonna disainis.

Henry Peedi projekt POLLU77E on kõlareid kärssama ajav materjal. Piisavalt valjult kuulates võiks nende saundidega remondi käigus seinalt vana krohvi lahti raputada. EPl esindatud kompositsioonid räägivad lihtsamate, kuid ekstreemselt müra tekitavate industriaalmasinate keelt. Ehk siis raud vastu rauda, lugematud monotoonselt loksuvad ja kriuksuvad hammasrattad võllide peal, tehasepiirkond ja suitsevad korstnad. Kui helgem sissejuhatus möödub, siis tempo suurt alla 180 bpm’i enam ei lange ja kuulaja suhtes mingeid järeleandmisi ei tehta – intensiivne ja halastamatu maraton kõrvadele lõpuni välja. Laksab korralikult, paneb tõenäoliselt ka väikelapsed hirmust nutma. Raske on soovitada sellist kraami kellelegi teisele kui ainult rangelt karastunud techno-friikidele.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

DJ-ankeet: White Gloss
White Gloss.
6 min

DJ-ankeet: White Gloss

DJ, post-club-muusika produtsent ja DJ-tiimi Boy Unit liige White Gloss ehk Gert-Rasmus Rannamets, kes avaldas suvel oma uue EP „Toolbox”, tõestab, et 90ndate kiiruse ja tunnetusega reivimuusika on ka meie maakamarale ringiga tagasi jõudnud.
Uus eesti biit: Myspace01
Myspace01.

Uus eesti biit: Myspace01

Selle kuu „Uues eesti biidis” vastab küsimustele Tallinna alternatiivklubide pimedates saalides karastunud 18-aastane produtsent ja DJ Myspace01 alias Myspacebabe alias Mys. Hiljuti üllitas ta leibeli Trash Can Dance alt debüütkasseti „Extravagate” ning lisaks veab ta IDA raadios koos mõttekaaslastega saadet „Hip Replacement”.
White Gloss – Toolbox (Internet Cafe, 2020)

White Gloss – Toolbox (Internet Cafe, 2020)

Kodumaise underground-tantsumuusika skeenes on pead tõstmas meeliülendavad post-club-helivood. Täpselt sama kirjeldus kehtib ka White Glossi EP puhul, mida võiks nimetada üheks kohalike post-club-reliiside viimistletuimaks näiteks.
Müürileht