Shinichi Atobe – Heat (DDS, 2018)

2001. aastal ilmus kultusleibeli Chain Reaction alt EP „Ship-Scope”, mis oli atmosfääriline ja emotsionaalselt provokatiivne dub techno oma parimas vormis.

2001. aastal ilmus kultusleibeli Chain Reaction alt EP „Ship-Scope”, mis oli atmosfääriline ja emotsionaalselt provokatiivne dub techno oma parimas vormis.

Plaat oli niivõrd hea, et tähelepanelikumad kuulajad arvasid, et tegu peab olema mõne Chain Reactioni produtsendi varjunimega. Kuid nii see ei olnud. Sügavama tantsumuusika maailmaga oli liitunud andekas ja enigmaatiline produtsent nimega Shinichi Atobe. Pärast seda kadus ta areenilt ning justkui unustati kolmeteistkümneks aastaks. Õnneks oli DDS (plaadifirma, mida juhib Demdike Stare) suuteline Atobe leidma ning sellest ajast saati on ta andnud nende alt välja kolm albumit. Peaaegu kogu diskograafia on olnud justkui järg 2001. aasta debüüdile, välja arvatud „Heat”, mis ilmus nagu välk selgest taevast ja pööras varem üles ehitatud narratiivi pea peale.

Pärast 17 aastat loomingulist stabiilsust näitab Atobe ennast täiesti teise nurga alt, segades oma loomingut laiaulatuslikult house-muusikaga. Õrnalt jack’ivad rütmid, voolavad bassikäigud ja rütme täiendavad klaveriakordid muudavad selle teose dünaamika Atobe kontekstis ainulaadseks. Võrreldes varaseimaga, ei ole see teos mõeldud omaette kuulamiseks, vaid jagamiseks teiste inimestega, eelkõige tantsupõrandal.

Kuid ega Atobele omapäraseks saanud sound ei ole kuhugi kadunud. „Heat 4” tasakaalustab kriipivaid hi-hat’e sooja ja värskendavalt mõnusa bassiga. Kõrgemates sagedustes toimub õrn moonutamine, mis muudab loo tämbri just selliseks, nagu Atobe on seda taotlenud sajandi algusest.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kadajane – Rostok (Päästevest, 2018)

Kadajane – Rostok (Päästevest, 2018)

Kadajase neljalooline „Rostok” on vastus küsimusele, kas kohalikul muusikamaastikul eelmise aastanumbri sees mõni maailma mõistes trendikas elektroonilise tantsumuusika album või EP ka välja anti.
Andres Lõo – Unemana (Phantom Platform, 2018)

Andres Lõo – Unemana (Phantom Platform, 2018)

Ambient on pretensioonikas žanr, mis võib ühes äärmuses olla lihtsalt ilus ruumitäide või emotsionaalselt laetud taustafoon, teises servas aga kõige kunstilisem abstraktsionism, mis nõuab kuulajalt täit tähelepanu ja avatud meelt.
Ron Morelli – Disappearer (Hospital Productions, 2018)

Ron Morelli – Disappearer (Hospital Productions, 2018)

„Disappearer” on kaamose ja päikeseta päevade muusika.
Müürileht