Toro y Moi – Outer Peace (Carpark, 2019)

Chillwave’i vanaisa Chaz Beari album „Outer Peace” on pidu sinus eneses, aga väljaspool ka. Eriti ei tundu, et Chaz välisilmaga rahu tahaks teha, nagu võiks ehk järeldada plaadi pealkirjast.

Chillwave’i vanaisa Chaz Beari album „Outer Peace” on pidu sinus eneses, aga väljaspool ka. Eriti ei tundu, et Chaz välisilmaga rahu tahaks teha, nagu võiks ehk järeldada plaadi pealkirjast.

Pigem väljub muusik mugavustsoonist ja püüab vaimustada uudsete vintaaživabade sound’idega: koloriitne küte ja pulbitsev kliiniliselt puhas biit, meeldiv ja trendikas. Täitsa teine tera, kui võrrelda paari aasta taguse lo-fi-tuules kruiisiva „Boo Boo’ga”.

Välise sära veidi üle võlli demonstreerimisele vaatamata (eeskätt videotes „Freelance” ja „Ordinary Pleasure”) ei kao Toro y Moi juurest iseloomulik üksildane poolküüniline vibe. Mõtteavaldused, märksõnad, karikatuursed soigumised. Album ei lähe kunagi liiga tõsiseks ega ka mõttetuks lollitamiseks kätte ära. Kesksetes lugudes „Freelance” ja „Ordinary Pleasure” arutleb Chaz tabavalt sotsiaalse surve ja edu näilisuse üle, nagu võiks arutleda üks keskeale lähenev töönarkomaanist disainer. Fantaasiat sütitavaid märksõnu on näiteks palades „Monte Carlo” ja „New House”. Viimases mainitakse ühtäkki LCD Soundsystemi ninameest James Murphyt elutoas!

„Baby Drive It Down” on üks sensuaalne soigumine, mesine vahepala, ja taolisi on plaadil küllaga. Skitseeritud, sobides nii mõnda šokolaadi- või tehnikavidinareklaami.

Tagasihoidliku härra kohta on tore kuulda, kuidas ta loos „Freelance” oma hääle mänglema laseb. Hääleahvikesel võiks ju lubada rohkemgi möllata, aga tüüp valib põhiliseks mängukanniks turvalise autotune’i.

Läbinisti heakõlaline, visandlik, aga samas detailideni läbi komponeeritud album, mis sobib igasugustesse pretensioonitutesse esitusloenditesse ja kohtadesse. Näiteks riidepoodi, kus ostleja klaasistunud pilk koheselt klaaristub ja peaga tuleb ära tuviliigutus.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Jan Helsing – Käed (2019)

Jan Helsing – Käed (2019)

2012. aastal sündinud eesti indie-roki ja dreampop’i klassikute (Pia Fraus, Imandra Lake, Dreamphish, Wolfredt) mitmest liikmest ja kirjanik Jan Kausist koosnev sõpruskond-rokigrupp hoiab eesti indie-loomakest kenasti kaitse all. 2019. jaanuaris ilmunud LP „Käed” tatsab oma olmepoeetilist eksistentsi kindlatel radadel ega lase neil rohtuda.
Liis Ring – Åker (2018)

Liis Ring – Åker (2018)

2014. aastal avaldas Liis Ring artistinime cirkl alt debüütalbumi „Fables of a Faraway Land”, mis sai paljude kriitikute sooja vastuvõtu osaliseks. Järgnes vinüüli kujul ja juba Liis Ringi nime alt EP „Satori”, mille kõlapilt on debüüdiga võrreldes kontseptuaalsem ja väljenduslaadilt eksperimenteerivam.
Deerhunter – Why Hasn’t Everything Already Disappeared?  (4AD, 2019)

Deerhunter – Why Hasn’t Everything Already Disappeared? (4AD, 2019)

18. jaanuar 2019 oli üks oodatuimaid uue muusika reedeid: teiste seas paiskasid värske albumi letti James Blake, Future, Toro y Moi, Steve Gunn ja Deerhunter.
Müürileht