kassikontsert – kassikontsert (2021)

Kevadist kassikontserti võib loomulikult võtta kui agrolikku instinktide möllu, labast ja kiledat kiimakakofooniat. Tähelepanelikumal kuulamisel on selles kaoses alati ka midagi kaeblikku ja igatsevat. Midagi poeetilist.

Kevadist kassikontserti võib loomulikult võtta kui agrolikku instinktide möllu, labast ja kiledat kiimakakofooniat. Tähelepanelikumal kuulamisel on selles kaoses alati ka midagi kaeblikku ja igatsevat. Midagi poeetilist.

★★★★☆

Kirill Havanski träpikassikontsert pole suurustlevalt ja laiavalt paarilist otsiv. Siin on kevadöö sumedust ja sügavust. Tumedat nukrust ja argiromantikat.

Naljakas. Teades, et Kirill Havanski on elukutselt näitleja, jäin mõtlema, et iseenesest oleks ju näitlejal pirakas eelis räpi-persona loomisel. Pugeda oma nahast välja, saada kellekski muuks eriti usutaval kombel. Aga võib-olla on hoopis nii, et kui sa pead päevast päeva eri karakteriteks kehastuma, siis tahaks mingil hetkel olla lihtsalt sina ise? Ma võin muidugi rängalt eksida, aga see viimane tundub ehk isegi tõenäolisem. Sest koos kogu tumedusega näivad need kaheksa lugu siirad ja isikliku poeesiaga palistatud.

Näiteks „nägu ees” mõjub esimese hooga nagu eriti sugestiivne iidne itk, mis köidab sind oma repetatiivsesse silmusesse ja laseb kahtlustel naha alla pugeda, lausa hingeni välja. „ma kukkusin / nägu ees jälle tema külge / pehmelt maandusin / tema ronis mulle otse sülle / äkki armastus / kergekäeliselt mind jälle narrib…”

„palju ple vaja” libiseb aga träpirajalt kõrvale mõnusalt džässiseks sosinaks, kus harjad sahisevad soolotrummil ning hääl tõuseb peaaegu falsetini. Romantika võib vahel lõppeda ka raske pohmakaga, nagu tõestavad „mul on kass” ja tõupuhas bassine tumeträpp „tühi (nagu kott)”. Tasakaal on igatahes paigas.

Laulvaid näitlejaid on Eestis alati palju olnud. Paremaid ja halvemaid. Mul on siiralt hea meel, et nüüd on meil ka (t)räppivad näitlejad.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

EiK & Luurel Varas – TIKS 097 (TIKS, 2021)

EiK & Luurel Varas – TIKS 097 (TIKS, 2021)

Luuleräppar EiK ja helimeister Luurel Varas on pressinud plaadile oma senise ühisloome küpseimad viljad, mille magnetilised heli- ja sõnavõnked haaravad kaasa ning ulatuvad traditsioonilise hiphopi karjamaadest kaugemalegi.
San Hani x Metabora – YX (2020)

San Hani x Metabora – YX (2020)

Elegantse ja eeterliku elektroonikakäsitluse pärast sobivad Metabora ja San Hani omavahel nagu trap ja 808.
Viimane lumi ja tasuta WiFi – eesti räpilüürika evolutsioon 90ndatest tänapäevani

Viimane lumi ja tasuta WiFi – eesti räpilüürika evolutsioon 90ndatest tänapäevani

Eesti räpitekstide pendel on kiikunud 90ndatest kuni tänapäevani kord ropemalt, nii et riimides pruugitakse vägijooki ja rikutakse seadust, siis jälle viisakamalt ja kunstipäraselt. Ühiskondlikke lõhesid kombitakse aga pigem suurema furoorita.
Müürileht