1–16. novembril toimub Arhitektuuri- ja Disainigaleriis rootsi sokibrändi Happy Socksi ja ameerika fotograafi David LaChapelle’i näitus ja pop-up-pood.

Happy Socks. Foto: David LaChapelle

Happy Socks. Foto: David LaChapelle

Rootsi sokibränd Happy Socks on uue kollektsiooni reklaamkampaaniaga ühendanud väed provokatiivse ameerika fotograafi David LaChapelle’iga (s.1963). „Me palusime David LaChapelle’il teha meie sokkidega mida iganes ta tahab” kuulutab brändi koduleht. Tulemusena valminud fotoseeria peegeldab Happy Socksi positiivsust ja värviküllaseid disaine ning LaChapelle’i isiklikku huvi tantsijate ning inimese keha liikuvuse vastu. Peale selle valmis koostöös ka lühifilm, mis on samuti inspireeritud tantsukirest, kuid mille lõpp, hoolimata sokkidest, polegi nii õnnelik.

Seekordse kollektsiooni esitluse puhul avatakse maailmas 14 pop-up-poodi ning Pariisi, Berliini, Milano, Amsterdami, Istanbuli, Hongkongi jt kõrval leidub üks ka Tallinnas Arhitektuuri-ja Disainigaleriis (Pärnu mnt. 8). Pood ja näitus on avatud 1.–16. novembrini kell 12–18.

David LaChapelle’i karjäär algas 1980. aastate alguses New Yorgis. Tema kitšilike popkultuurist mõjustatud fotodel on kombineeritud LaChapelle’i huvi ajaloo, mütoloogia, subkultuuride ning kaasaegsete sotsiaalsete probleemide vastu. Kuigi talle omast teravust ja provokatiivsust on nii tema kommertstöödes kui kunstiprojektides, hakkas LaChapelle 2006. aastast taas keskenduma just viimasele. Ta on lavastanud teatrietendusi, vändanud dokumentaalfilme („RIZE”) ning muusikavideosid artistidele nagu Christina Aguilera, Moby, Jennifer Lopez, Britney Spears, The Vines ja No Doubt.

Happy Socks sai alguse 2008. aastal kahe sõbra, Viktor Telli ja Mikael Söderlindhi visioonist tuua igapäevaellu natuke rõõmu, muutes lihtsad asjad nagu sokid kõrge kvaliteediga käsitöömeisterlikeks ja loomingulisteks disaintoodeteks. Lisaks reklaamkampaaniale David LaChapelle’iga on Happy Socksi tegemistesse olnud kaasatud ka fotograaf Terry Richardson, Rootsi/Ameerika bänd Miike Snow, maalikunstnik ja fotograaf Curtis Kulig, WeSC, Rolex, india päritolu disainer Manish Arora, Keds, Adidas, Opening Ceremony, Minecraft, Be@rbrick ja Wood Wood. Samuti lisandus hiljuti sokkidele ka kapselkollektsioon, mis hõlmab brändile omase disainiga kruuse, iPadi taskuid ja iPhone’i ümbriseid, kotte, märkmikuid ning isegi Rolexi kelli.