Aastal 2024 ilmus kohaliku ööelu kaardile uus üritustesari ja nüüdseks ka leibel TRÄK. Ettevõtmise taga seisab DJ ja produtsent Rasmus Kuslap ehk QSLAP, kes armastab lõpusette ega karda puldi taga õnnelikke õnnetusi.

Foto: Kaarel Metssalu

Debüüt: Esimest korda näppisin pulti 2018. aastal Camp of Hip-Hopi tantsulaagris, kust leidsin tantsimise kaudu enda jaoks ka house-muusika. Mäletan, et seal oli iPadiga juhitav Pioneeri WeGO3 pult – päris toores värk, aga maitse sai suhu ja algus oli tehtud. Seejärel tuli pandeemia, ostsin endale DDJ-400 ning esimene sett toimus juba 2020. aastal Palivere koolipeol. Tallinnas lasi mind esimest korda pulti Botik ja olen neile siiani väga tänulik, et nad minusugusele võimaluse andsid. Seal mängisin house’i, aga tänapäevase QSLAPi setiga sarnanev debüüt oli minu esimesel enda korraldatud reivil Technoülevaatus, millest kasvas välja üritustesari ja leibel TRÄK. Tegime esimesed üritused koos Fred Vulkaniga ja ta on minuga terve selle tee siiani kaasas käinud. Oleme nagu Tipp ja Täpp.

Muusikas oluline: Minu repertuaaris on olulised gruuv ja hüpnootilisus, et inimene saaks justkui meditatiivselt mu seti sisse minna ja pärismaailmast pisut rahu. Seda eesmärki täidavad kindlasti ka hea miks ja master, seega olen lugude puhul üsna valiv. Aga üldiselt on muusikas minu jaoks oluline, et see täidaks enda eesmärki. Olgu see siis sotsiaalne, meelelahutuslik, emotsionaalne, protestiv vms aspekt.

Muusikas ebaoluline: Eelkõige ei pea minu arust jälgima trende ja tuleb rohkem katsetada – õnnelikud õnnetused teevad tihtipeale asja just omapäraseks. Samuti on mulle hakanud meeldima instrumentaalmuusika. Sellest lähtuvalt ei ole vokaal muusikas niivõrd oluline, sest ka ilma saab anda publikule edasi asju, mida ei ole võimalik sõnadesse panna. See eripära on muusika juures nii lahe.

Mida mängin: Stardipunktiks on tavaliselt techno alažanr hardgroove, kuid mulle meeldib kohast, tujust ja rahvast sõltuvalt pisut suunda muuta, vahepeal viskan sisse mõne tuntud sämpliga remiksi või dubstep’i drop’i. Kuna produtseerin ka ise muusikat, siis mängin järjest rohkem enda toodangut ja liigun selle poole, et ühel päeval koosneb sett eksklusiivselt mu enda lugudest. 

Eredaimad mängumälestused: HALLi aastavahetuse pidu The Last Dance oli kindlasti üks lahedaimaid. Rahva energia oli super ja sain võimaluse ühte lava close’ida. Lõpusetid on mu lemmikud – need on alati kuidagi eriti intiimsed ja piduline on selleks ajaks ennast vabalt tundma hakanud.

Samuti mainin ära kevadel korraldatud TRÄK •• BPMi Tartus, kus tegime Genialistide Klubis koos boipepperoniga oma esimese elektroonilise live’i. Mängisime saali keskel, rahvas ümberringi. Meile endile ja publikule läks see väga korda ning kindlasti teeme midagi sarnast veel.

Iga-aastase traditsioonina on mul alati lõbus ka kevadisel Botiku avamispeol ja Beach Grindi nädalavahetusel Krõhva baaris.

Lugu, mida mängiksin oma parima sõbra pulmas: dj bax „super freak”.

Koht, kus tahaksin kindlasti mängida: Tahaksin kindlasti esineda välismaal (Saksamaa, Gruusia, Austraalia jne), klubidest Bassiani ja RSO, festivalidest Dekmantel ja Glitch, striimidest HÖR ja Radio Rudina. Eestis on samuti mõned kohad, kus tahan kindlalt (loodetavasti juba see aasta) mängida, näiteks IDA baar ja mõni Vürtsi korraldatud pidu. Festivalidest I Land Sound ja Dark Side of The Moon.

Guilty pleasure: nublu muusika ja Premia piparmündijäätis.

Alt üles vaatan…: Chlär, Yanamaste, Beau Didier, Isaiah, Skrillex, Freddy K, Tommy Cash, Marilyn Manson, Danny Wabbit.

Viis klassikut:

DVS1 „Electric”
Winny Puhhi live Rick Owensi 2014. aasta kevadsuvisel moe-show’l
Marilyn Manson „The Beautiful People”
Toots & The Maytals „Funky Kingston”
Salt-N-Pepa „Shoop”

Viis hetkekummitajat:

Diffrent „A Little Closer” 
Skrillexi uus album, eriti „Zeet Noise’’
White noise 500 Hz (mul pole müra summutavaid klappe, nii et this does the trick)
Clicherik & Mäx „Keerleb”
Sonic Rain „The Invitation”

Tehnilist: Ma olen tehnoloogia fänn. Jah, vundament on all ja oskan vinüüle mängida, aga live’is kasutan ikka beat sync’i ega mõista selle mahategemist. Mu lähenemine on nagu telefoni avades Face ID kasutamine – see on kiire ja tõhus, aga vajaduse korral tean parooli ka. Muusika puhul meeldib mulle arvestada ruumi ja helisüsteemiga. Funktion-One’i või Lambda Labsiga lasen näiteks automaatselt intelligentsemat ja sügavama bassiga muusikat. Tehnika poolest meeldib mulle praegu mängida kolme CDJ-3000 ja Xone’i mikseriga. Paljudele on tulnud üllatusena, et mängisin muusikat tükk aega kõrvamonitoridega. Sel hooajal võtsin kõrvaklapid uuesti kasutusse, sest armusin AIAIAI klappidesse. 

Lõppsõna: Toetage kultuuri, tulge tantsima, tulge TRÄKile.

Vaata ja kuula lisaks QSLAPi Instagramist ja SoundCloudist