nonkeen – Oddments of the Gamble (R&S Records, 2016)

Berliini trio nonkeen loobub turvalisusest ning tunnistab, et Juhus on nende bändi olulisim liige. Aasta alguses debüütalbumiga „Gamble” välja tulnud grupeering kasutab vanaaegseid magnetofone, ei harjuta meloodiaid ega salvesta ühte viisijuppi enam kui korra.

Berliini trio nonkeen loobub turvalisusest ning tunnistab, et Juhus on nende bändi olulisim liige. Aasta alguses debüütalbumiga „Gamble” välja tulnud grupeering kasutab vanaaegseid magnetofone, ei harjuta meloodiaid ega salvesta ühte viisijuppi enam kui korra.

Plaadil segunesid lapsepõlvehääled ning tudengikatsetused kogemusega, ent kuna viise oli ühe plaadi jaoks liialt, sündis „Oddments of the Gamble”, millelt leiab tavapäraste instrumentide ning igapäevahäälte sümbioosi. Müra ja kõnekõma muusikakeeles loovad ekstsentrilise terviku, demonstreeritakse salvestamisprotsessi kaootilisust, kummalised helid dubleerivad vanade magnetofonide algelisust ning mäletavad aegu, mil masinadki eksisid.

Muusika on „Oddmentsil” esialgu alla surutud ning neile omaselt ilmub karakter alles Juhuse võluva suvalisuse kaudu, kasvades ja mitmekesistudes. Ilmetu ja vaikne viisijupp tutvustab end kuulajale tagasihoidliku halli hiirekesena ning lisab siis jutustuse, trummikaja, sügava techno ja isegi kosmilise kõla, et lõpuks taas eemalduda ja hüvasti jätta. Esilugu „Kassettenkarussell” on näiteks vilkuvate tulede ja naeratavate nägude virvarr, milles orienteeruma õppimine võtab aega, kuid kogenud rändur kuuleb, et loojad on salvestusruumis lõbusalt helidega katsetanud. Omanäoline sound on tervitatav, kuid võõrastav segadus võib jääda külmaks ja kaugeks. nonkeen ei juhi melomaani sooja koju, vaid viib ta peadpööritavale teekonnale.

https://soundcloud.com/r-srecords/nonkeen-diving-platform-1

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Mercury Rev – The Light in You (Bella Union, 2015)

Mercury Rev – The Light in You (Bella Union, 2015)

Indie kultusbänd Mercury Rev on unest ärganud ja muusikamaastikule naasnud. Viimased seitse aastat loodusdokkidest jääkarude elusid silmitsenud vanamehed on mõistnud, et nooremaks nad enam ei muutu ja leidnud endas taas unelmad, mille poole püüelda. Ja tulnud on nad nüüd sügisesse…
Pimedus, anonüümsus, Lambert
Lambert. Foto: Andreas Hornoff
Lambert.
8 min

Pimedus, anonüümsus, Lambert

Juba tuleval teisipäeval, 26. aprillil astub Jazzkaare raames Vabal Laval üles saksa pianist, salapärane Sardiinia maski taha peituv Lambert, kelle biograafia kohta leidub tänaseni fakte vaid hõredalt. Helle Ly Tomberg kergitas Lamberti maski ning kui mitte tema isikult, siis mõtetelt kindlasti.
Vakula – Cyclicality Between Procyon and Gomeisa (Dekmantel, 2016)

Vakula – Cyclicality Between Procyon and Gomeisa (Dekmantel, 2016)

„I should have been in bed, but it’s 4 AM already and this album keeps me awake still.” (Anonüümne)
Müürileht