21. ja 22. novembril 2022 toimub PÖFFi raames 11. korda rahvusvaheline seminar Music Meets Film. Kahe päeva sisse on mahutatud vestlusringid, mentorlusprogramm, kontserdiõhtu ja auhinnatseremoonia. Mitmeid arutelusid kantakse huvilistele üle ka veebis.

William Goldstein. Foto: Bielecki Art Foundation

Filmimuusikale ja selle loojatele suunatud programmis otsitakse seekord vastust küsimusele, kuidas mõtlevad filmitegijad, arutletakse muusikamänedžeri töö tähtsuse üle, räägitakse intellektuaalse omandi hoidmisest ja kaitsmisest, jagatakse oma suurimaid ebaõnnestumisi ning luuakse reaalajas filmimuusikat.

Avapäeva Arvo Pärdi Keskuses lõpetab kell 19 algav tunniajaline kontsert, kus helilooja William Goldstein loob publiku silme all reaalajas muusika Jaan Tootseni dokumentaalfilmile „Fred Jüssi. Olemise ilu”, mida ta pole varem kunagi näinud.

Ameeriklane William Goldstein oli vaid 9-aastane, kui tema anne avas tulevasele heliloojale uksed Columbia ülikooli. Lisaks sellele, et ta on loonud muusika rohkem kui 50 filmile ja telesaatele, on ta asutanud Los Angeleses kaasaegse kunsti muuseumi, kirjutanud kunstist nii The New York Timesi kui ka The Los Angeles Timesi veergudel ning jaganud erinevates kõrgkoolides oma teadmisi tulevastele loomevaldkonna tegijatele. Tema suurimaks tugevuseks peetakse siiski oskust istuda klaveri taha ja komponeerida käigu pealt. Ta suudab balletietendust või täispikka filmi helikujundada ka seda varasemalt nägemata ja eelnevat põhjalikku plaani pidamata. Mida arvavad lõpptulemusest režissöör Jaan Tootsen ja publik, saab teada kontserdile järgneval vestlusel.

Kontserdile ja filmilinastusele eelneb mõttevahetus (filmi)muusikatööstuse erinevate tahkude üle. Traditsiooniliselt leiab üks seminaripäev aset Laulasmaal Arvo Pärdi Keskuses. Avapaneelis räägitakse heliloome hetketrendidest filmides, arvutimängudes ja muusikatööstuses üldiselt. Vestlusringis jagavad oma kogemusi helilooja ja helirežissöör Aram Shahbazians, heliloojad Quentin Sirjacq ja Nicolas Becker ning talendiavastaja ja heliloojate produtsent Alice Atkinson. Arutelu modereerib Viinis asuva muusikaagentuuri ja plaadifirma Ink Music asutaja Hannes Tschürtz. Kõik panelistid osalevad veel mitmetes vestlusringides ning seminari teisel päeval on eelregistreerunutel võimalik kohtuda nendega mentorprogrammis.

Iga mõne aasta tagant leiab Music Meets Film programmist arutelu, mis kuulub sarja „Trio Seeria”. See koondab endas inimesi, kes on töötanud ühe ja sama filmi kallal. Seekord vastavad küsimusele, kuidas filmirežissöörid, heliloojad ja monteerijad mõtlevad, režissöör Elmo Nüganen, helilooja Liina Sumera ja monteerija Marion Koppel. Neid kõiki seob filmitriloogia „Apteeker Melchior”. Kaarel Kuurmaa eestvedamisel vaadatakse tagasi kahe juba kinodesse jõudnud osa valmimisteekonnale.

Neile, kes on mõelnud, kuidas saada muusikamänedžeriks, jagavad instruktsioone rahvusvaheliselt tuntud agentuuri Air-Edel esindaja Alice Atkinson ning muusikamänedžer ja konsultant Thea Zaitsev. Muuhulgas arutletakse selle üle, kui suur on muusikamänedžeri tähtsus loomeisikute töö ja toimetuste juures ning kuidas siseneda sellesse valdkonda, arendada oskusi, kujuneda ja saada muusikamänedžeriks. Seminari esimesel päeval jagab muusik Maarja Nuut lugusid sellest, kuidas hoida korras intellektuaalset omandit. Koos Maarja Nuudiga avavad litsentseerimiste ja lepingute maailma telgitaguseid Renato Horvath ja Hannes Tscürtz. Muusikutele, muusikamänedžeridele, talendiotsijatele, laulukirjutajatele ja heliloojatele mõeldud vestlusringi modereerib Toomas Olljum.

Rohkem infot Music Meets Film programmi ja piletite kohta leiad siit