Muusikut ja kontserdikorraldajat Aivar Tõnsot tabas esimene suurem muusikaline valgustus juba 8-aastaselt läbi Kraftwerki loo „The Robots” ning edaspidi teismeeas John Peeli BBC Radio 1 raadiosaateid kuulates, kuna 9-korruselises paneelmajas elades kandusid raadiolained läbi õnneliku juhuse ka tema korterisse.

Aivar Tõnso. Foto: Maria Aua

Ajal, mil meie emotsioonid ja elud on salvestatud nutitelefonidesse ja sülearvutitesse, muusikat esitavad hologrammid ja seda loob inimeste kõrval tehisintellekt, räägime Tõnsoga heliloome olevikust ja tulevikust ning sinna sekka ka sellest, kuidas ta Eesti esimese techno-pundiga Hüpnosaurus põhimõtteliselt olematute vahenditega muusikat lõi.

„Kuna ümbritsev reaalsus, nii töö- kui ka elukeskkond, on muutumas üha komplitseeritumaks, lihtsad töökohad on asendumas robotitega ja inimese mõõt igas valdkonnas sõltub just loomingulise mõtlemise võimekusest, siis näen siinkohal ka muusika ja helikunsti potentsiaali selles muutuste protsessis toeks olla,” sõnab Tõnso Müürilehe äsja postkastidesse ja lettidele jõudnud jaanuarinumbris.