Ehtekunstnik Tanel Veenre avas koos rootsi kolleegi Märta Mattssoniga kaks näitust Münchenis ehtekunsti suurürituse Schmuck raames. Kunstnike loomingu lähtepunktiks sai palindroom – keelend, mis on päri- kui ka tagurpidi lugedes täpselt samasugune. Sümmeetrilise peegelduse printsiip läbib nii kunstnike uusimat loomingut, selle esitlusi kui ka omavahelist suhtlust.

Tanel Veenre, „Süda” , 2014, pross. Puit, merihobud, lehtkuld, hõbe

Tanel Veenre, „Süda” , 2014, pross. Puit, merihobud, lehtkuld, hõbe

Tanel Veenre näitab Münchenis nii uut ehteseeriat kui ka fotosid. Näitusel „SOLOƧ: never odd or even, Part I” on ligi 30 ehet, milles läbivalt kasutatud materjalina merihobusid. Peamiselt akromaatilistes toonides ehted püüavad rekonstrueerida loodut, jäädes inimliku vea piiresse – kas täiuslikku sümmeetriat üldse eksisteeribki?

Näituse teises osas „SOLOƧ: never odd or even, Part II” on väljas Veenre fotoseeria, kus tavapärased orgaanilised materjalid on asendatud inimkeha osadega. Nendega manipuleerides on ta taasloonud juba olemasolevaid ehteid. Rõhutamaks palindroomse kogemuse totaalsust, on Lauri-Dag Tüür loonud näitusele spetsiaalse muusikalise tausta ning sümmeetriaga sõnas mängib saksa poeet Daniel Graziadei.

Palindroomidest inspireeritud näituse järgmised peatused on augustis 2014 Stockholmis galeriis Platina ning jaanuaris 2015 Bangkokis galeriis ATTA.

Tanel Veenre avas oma soolonäituse „Naturesque” ka 23. veebruaril Ghentis, galeriis Pont&Plas. See näitus jääb avatuks kuni 10. maini 2014.

Schmucki peanäitusele Müncheni messikeskuses on kuraator Jorunn Veiteberg Eestist tänavu valinud osalema Kristi Paabu.