DJ-ankeet: DJ D.R.O.N.E.F.I.S.T.

Seekordne DJ-ankeet on pühendatud juke-muusikale, footwork’ile ja mehele, kes koos kamraadidega rühmitusest Let Me Juke seda Chicagost pärit 160 lööki minutis tuksuvat muusikat kodumaal aktiivselt tutvustab, olgu see siis pidudel või IDA Raadios eetris olevas saates. Alias’e DJ D.R.O.N.E.F.I.S.T. taga peidab end Heiko Kase, varasemast tuntud ka kui Kapten Tulevik, kes mõni aeg tagasi vabast ajast Onesense Musicu nimelist plaadifirmat vedas ja vinüüliusule hagu andis. Plaadifirma on küll pikemas talveunes olnud, aga mitte unustatud. 7-tolline on veel tegemata…

Seekordne DJ-ankeet on pühendatud juke-muusikale, footwork’ile ja mehele, kes koos kamraadidega rühmitusest Let Me Juke seda Chicagost pärit 160 lööki minutis tuksuvat muusikat kodumaal aktiivselt tutvustab, olgu see siis pidudel või IDA Raadios eetris olevas saates. Alias’e DJ D.R.O.N.E.F.I.S.T. taga peidab end Heiko Kase, varasemast tuntud ka kui Kapten Tulevik, kes mõni aeg tagasi vabast ajast Onesense Musicu nimelist plaadifirmat vedas ja vinüüliusule hagu andis. Plaadifirma on küll pikemas talveunes olnud, aga mitte unustatud. 7-tolline on veel tegemata…

Foto: Kristo Tõrra

Debüüt: Võin detailidega eksida, aga umbes 2004. aasta sügisel Robert Laursoo korraldatud Tartu esimesel DJde battle’il klubis Illusion. Plaadid olid modifitseeritud pappkastis, honorar 250 krooni. Närvis as fuck, aga ilmselt oli äge.

Muusikas oluline: Suures plaanis rütm ja variatsioonid, lood, mis panevad kuulama ja tõmbavad endasse. Tihti ka hea helipilt ja masterdus. Et sõpradega oleks lõbus.

Muusikas ebaoluline: Esitusmeedium, trend, hype.

Mida mängin: Alustasin hiphopiga, varsti tekkis päris palju liquid’i ja dubstep’i plaate, siis tants ja erinev elektroonika. 80ndate poolhitid jukebox’i 7-tollistel on alati südames. Viimased 5–6 aastat peaaegu eranditult juke, footwork ja kogu muu 160 löögiga minutis seonduv.

Eredaimad mängumälestused: Esimene avalik esinemine, olematu biitmiks ja skräts, vähemalt üks lugu mängis terve aja nii, et bassid olid maas jne. Üritus, kus Rusko „Biggest Chopper” suure bassikõlari läbi lasi ja peo lõpetas (mitmekihiline iroonia). Kindlasti ka Telliskivis Haigla rulapargi hoovis toimunud pidu, kus tundsin süntesaatorihelide saatel pisut meeliülendavas seisundis ühel hetkel (see tunne kestis ca 10 sekundit) enda kohal taevas hõljumas massiivset tuvastamata lendobjekti, mis osutus kahjuks Hiina laternatest moodustunud kujutiseks. Või siis mõni pidu, kus mängimist ise ei mäletagi.

Lugu, mida mängiksin oma parima sõbra pulmas: Igas pulmas, kus DJ olen, läheb alati peale Survivori „Eye of the Tiger”.

Koht, kus tahaksin kindlasti mängida: HALL või siis mõni 1000-pealine reiv Minskis.

Guilty pleasure: Ei usu eriti sellesse. Juustune lugu võib hea olla, aga ka vastupidi. Võin öelda, et näiteks Justin Timberlake’i „Can’t Stop the Feelingut” ja LMFAO „Party Rock Anthemit” pole pidudel teiste arvamuse pärast julgenud mängida.

Alt üles vaatan…: Headele produtsentidele, muusikutele, DJdele ja inimestele. Eriti nendele, kes palju tööd teevad ja oskavad oma talenti ära kasutada.

Viis klassikut: Kahjuks on võimatu üksikuid lugusid välja tuua, seega nimetan artistid, kes on eri viisidel mu elu muutnud või mõjutanud: The Prodigy, Portishead, Madlib, J Dilla, Rashad.

Viis hetkekummitajat:
DJ Mastercard
Dispondant „J U K E__D A T__A S S” EP
Refreshers
Tame Impala
Traxman „Video De Puta”

Tehnilist: Pigem olen Stantoni, Vestaxi ja Reloopi mees (+ endine S90), saundi pole maksimaalselt mahedaks timminud. Aga senine parim ost on kahtlemata kasutatud Pioneeri kontroller DDJ-SR, mis on raha rõõmuna kümnetes kordades tagasi toonud. Soovitan kõigile.

Lõppsõna: 160 4 LYFE! What up, Let Me Juke, Booty Powder, Onesense, Haigla, Jazziklubi, DJ Kashu, 5LOOPS, Ulme, Plastik, Biit, IDA Raadio, Müürileht! Stay safe, fam!

Kuula ja vaata lisaks Let Me Juke’i Facebooki lehelt.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

DJ-ankeet: Micaela Saraceno
Micaela Saraceno.
4 min

DJ-ankeet: Micaela Saraceno

HALLi resident-DJna tuntust kogunud Micaela Saraceno on hoolimata noorest east teinud sooja mitmetele maailmas tuntud plaadikeerutajatele, nagu Efdemin, Polar Inertia ja Norman Nodge, ning mänginud plaate Berliini klubis Kater Blau ja isiklikku loomingut Milano moenädalal.
DJ-ankeet: White Gloss
White Gloss.
6 min

DJ-ankeet: White Gloss

DJ, post-club-muusika produtsent ja DJ-tiimi Boy Unit liige White Gloss ehk Gert-Rasmus Rannamets, kes avaldas suvel oma uue EP „Toolbox”, tõestab, et 90ndate kiiruse ja tunnetusega reivimuusika on ka meie maakamarale ringiga tagasi jõudnud.
Kiirkohting: Ats Luik
Ats Luik.
4 min

Kiirkohting: Ats Luik

Kodumaisele muusikaväljale on maandunud uus plaadifirma MIDA, mille esimeseks väljaandeks on Maarja Nuudi ja Sun Araw’ (aka Cameron Stallones) 10. oktoobril ilmuv ühine plaat „Fantasias for Violin & Guitar”. MIDA asutaja ning IDA Raadio üks eestvedaja Ats Luik tutvustab uue leibeli plaane lähemalt.
Müürileht